اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / ارائه 130 راهكار اجرايي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش-افق تحقق سند سال 1404 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارائه 130 راهكار اجرايي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش-افق تحقق سند سال 1404

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به همكاري دو هزار عضو هيئت علمي حوزه و دانشگاه در تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: در اين سند 130 راهكار اجرايي در حوزه آموزش و پرورش ارائه شده است.به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، مخبر دزفولي امروز در مراسم رونمايي از سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در سالن همايش‌هاي صدا و سيما، با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه‌هاي علمي و آموزشي گفت: تدوين و رونمايي از نقشه جامع علمي كشور يكي از مهمترين اقدامات صورت گرفته در اين شورا بوده است.
وي افزود: بيش از دو هزار نفر از استادان و اعضاي هيئت علمي حوزه و دانشگاه در تدوين نقشه جامع علمي كشور همكاري داشته‌اند كه همين تعداد در تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيز مشاركت كرده‌اند.
مخبر دزفولي تصريح كرد: در اين سند حدود 130 راهكار اجرايي در حوزه آموزش و پرورش تدوين شده كه افق تحقق آنها سال 1404 در نظر گرفته شده است و در صورتي كه به طور ميانگين هر سال بخشي از اهداف اين سند محقق شود تا پايان سال 1404 به پايان خواهد رسيد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: متناسب سازي توان دانش آموزان براي شكوفايي و خلاقيت آنها، توجه به مباني ديني و قرآني، تقويت قدرت تفكر دانش آموزان در زمينه آرمان‌هاي بزرگ اسلامي از جمله مواردي است كه در اين سند مورد توجه قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، مشاركت و همكاري تمامي فرهنگيان كشور را مي طلبد و همه بايد مكلف شوند براي اجرايي كردن اين سند همكاري‌هاي لازم را انجام دهند.
مخبر دزفولي در خصوص چگونگي نظارت بر اجرايي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در اين زمينه يك نظارت درون سازماني توسط شوراي عالي آموزش و پرورش و يك نظارت برون سازماني توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام مي گيرد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰