اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / ادامه ابهامات درباره سرنوشت 2 دانشگاه- سکوت وزیر علوم به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ادامه ابهامات درباره سرنوشت 2 دانشگاه- سکوت وزیر علوم

در واپسین روزهای سال، نامه خصوصی رئیس جمهور به وزیر علوم در خصوص برکناری روسای دانشگاههای تهران و تربیت مدرس، حاشیه ها و گمانه زنیهایی را به دنبال داشته، این در حالی است که کامران دانشجو همچنان سکوت کرده و از روز گذشته تاکنون هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده است. به گزارش خبرنگار مهر، سال 91 که فردا آخرین روزش رقم می خورد، برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاههای تهران و تربیت مدرس آبستن شایعات و اتفاقات بیشماری بود، این شایعات ابتدا دامن فرهاد رهبر - رئیس دانشگاه را تهران گرفت و پس از عدم پذیرش مشایی در دانشگاه تربیت مدرس، آتشش به این دانشگاه هم کشیده شد.

آنچه در سال جاری بیژن رنجبر را در چهره رسانه ها پررنگ تر کرد، شایعه ممانعت وی از پذیرش مشایی در دانشگاه تحت مدیریتش یعنی تربیت مدرس بود؛ خبرگزاری مهر پیش از این با انتشار خبری اعلام کرده بود که اسفندیار رحیم‌مشایی علیرغم پذیرش در رشته حقوق بین الملل این دانشگاه، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام تا تاریخی که دانشگاه اعلام کرده بود را ارسال نکرده و از این رو قانون " کان لم یکن " شدن ثبت نام دانشجویانی که مدارکشان ناقص است، شامل حال مشایی هم شد؛ هر چند رنجبر بارها از سوی طرفداران مشایی بابت این اقدام قانونی به گفته خودش مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اظهارات روسای 2 دانشگاه در واکنش به برکناری

به گزارش مهر، فرهاد رهبر در گذشته نیز بارها با شایعه برکناری خود از این دانشگاه مواجه شده بود اما همچنان به مسئولیتش در این دانشگاه ادامه داد وی اکنون نیز اعتقاد دارد که: " استعفا، شانه خالی کردن از بار مسئولیت است و تحت شرایط حساس کشور منافع ملی را خدشه دار می کند." وزیر علوم نیز هفته گذشته در حالیکه نامه رئیس جمهور را دریافت کرده بود، گفته بود که رئیس دانشگاه تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی اما پس از انتشار نامه رئیس جمهور هیچ واکنشی نشان نداد.

بیژن رنجبر نیز پیش از این در پاسخ به مهر اعلام کرد : " از اين تهديدها نمي ترسد و همه از وزير گرفته تا ساير مسئولان كشوري بايد براي تحصيل در اين دانشگاه از يك قانون تبعيت كنند."

به گزارش مهر،‌ خاطرنشان می شود که مرضیه وحید دستجردی - وزیر سابق بهداشت به خاطر مقاومت در برابر عدم برکناری محمدباقر لاریجانی - رئیس سابق علوم پزشکی تهران برکنار شد البته لاریجانی پیش از برکناری وزیر سابق، نامه استعفای خود را به دستجردی ارائه داده بود ولی دستجردی بر ادامه همکاری وی در دانشگاه اصرار ورزید و نتیجه هم منجر به برکناری خانم وزیر شد.

تکرار یک سناریو برای مثلث دانشجو- رهبر- رنجبر؟

حال این سئوال پیش می آید که سناریوی دستجردی - لاریجانی برای مثلث دانشجو، رهبر و رنجبر نیز رخ می دهد و احمدی نژاد در صورت ادامه مقاومت کامران دانشجو، وی را به سرنوشت دستجردی دچار می کند؟ آیا کامران دانشجو که در شرح وظایفش تنها فرد برای عزل و نصب روسای دانشگاهها است، دستور رئیس جمهور را در ماههای پایانی دولت اجرایی می کند؟ آیا رهبر و رنجبر تن به استعفا خواهند داد؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که دانشگاه تهران و تربیت مدرس 2 دانشگاه کلیدی و مهم کشور هستند، انتشار نامه رئیس جمهور در ماههای پایانی سال، سکوت وزارت علوم و شخص کامران دانشجو در این میان که البته به گفته برخی مقامات در این وزارتخانه، به دلیل دامن نزدن به حاشیه هاست، سئوالات و ابهامات بیشتر و البته نگرانی هایی را درباره سرانجام این نامه و عملکرد کامران دانشجو به اذهان متبادر می کند.

به گزارش مهر، نامه رئیس جمهور به کامران دانشجو روز گذشته ابتدا توسط ارگان رسمی دولت منتشر شد، نامه ای که به گفته رسول ملک فر- مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم به این وزارتخانه نرسیده یعنی سیکل اداری را طی نکرده و شخصاً از سوی احمدی نژاد به دست کامران دانشجو رسیده است.

پیگیریهای خبرنگار مهر از دست اندرکاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تعیین تکلیف این موضوع و اقدامات احتمالی کامران دانشجو همچنان ادامه دارد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱