اخبار / کنکور سراسری / احتمال تعيين تاريخ مجدد براي حذف كنكور در جلسه امروز كميسيون آموزش مجلس به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

احتمال تعيين تاريخ مجدد براي حذف كنكور در جلسه امروز كميسيون آموزش مجلس

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: در جلسه امروز يكشنبه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، احتمالاً تاريخ مجددي براي حذف كامل كنكور تعيين خواهد شد. نورالله حيدري دستنايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به دستور كار جلسات كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در هفته جاري اظهارداشت: در جلسه امروز يكشنبه كميسيون، احتمالاً تاريخ و فرصت مجددي براي حذف كامل كنكور تعيين خواهد شد.

وي گفت: بر اساس قانون حذف كنكور كه در مجلس هشتم به تصويب رسيد، مقرر شده بود كه تا سال 1390 با حذف كامل كنكور، شيوه پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها تغيير يابد اما در عمل ملاحظه مي‌شود كه هيچ اقدامي در اين رابطه به‌ عمل نيامده است.

حيدري دستنايي افزود: اين موضوع اجتناب‌ناپذير است كه با توافقي كه با وزارت علوم انجام مي‌دهيم تاريخ مجددي را براي اين موضوع تعيين كنيم تا طي چند سال آينده نسبت به حذف كنكور اقدام شود.

وي با اشاره به ساير دستور جلسات كميسيون آموزش در روز يكشنبه 7 شهريور ادامه داد: با توجه به صحبت‌هاي مطرح شده مبني بر تجديد نظر وزارت علوم در ظرفيت پذيرش رشته‌هاي مقطع كارشناسي با هدف افزايش ظرفيت دوره‌هاي دكتري، صحت يا عدم صحت اين خبر همچنين هدف از اين اقدام و ميزان توجه به مشكلات ناشي از آن مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اضافه كرد: با توجه به عدم حضور وزير علوم در دو جلسه از جلسات كميسيون، به‌نظر مي‌رسد اين موضوع با حضور وي مورد بررسي قرار گيرد.

* بررسي وضعيت استخدام اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها

حيدري دستنايي اظهارداشت: بررسي وضعيت استخدام اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها دستور كار ديگر كميسيون در اين جلسه است كه با محوريت بررسي شيوه گزينش و نوع استخدام آنها همچنين متمركز بودن يا در اختيار دانشگاه‌ها قرار داشتن اين موضوع، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در جلسه سه‌شنبه 9 شهريور كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، پرسش 10 نفر از نمايندگان از وزير علوم در خصوص موضوعات مختلف، مطرح و بررسي خواهد شد.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۸۹