اخبار / دانشگاهی / احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در هیات های امنای استانی دانشگاه افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید الورود مطرح شده که این موضوع باید در هیات امنا مرکزی بررسی و تصویب شود.

مجتبی علوی فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هیات های امنای استانی این دانشگاه موضوع شهریه دانشجویان جدیدالورود مطرح شده است که هرنوع افزایش شهریه ای باید به تصویب هیات امنای مرکزی این دانشگاه برسد.<>وی افزود: افزایش ۱۰ درصدی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه برای سال ۹۶ در شهریه ثابت و متغیر مطرح شده که هنوز این رقم به تصویب نهایی نرسیده است.

<>سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: همچنین در هیات های امنای استانی این دانشگاه درخصوص شهریه دانشجویان فعلی دانشگاه نیز بررسی صورت گرفته و پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی در شهریه متغیر مطرح شده است که این رقم نیز باید در هیات امنای مرکزی مصوب شود.

<>علوی فاضل خاطرنشان کرد: درصورت تصویب افزایش شهریه متغیر دانشجویان فعلی دانشگاه این روند از مهرماه سال ۹۶ اعمال خواهد شد و شهریه ترم تابستان دانشجویان طبق روال قبل دریافت خواهد شد.

<>

<>برنامه کاهش وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

<>وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تمایلی به افزایش شهریه دانشجویان ندارد، تاکید کرد: هدف ما از دریافت شهریه صرفا تامین هزینه های ارائه خدمات به دانشجویان است.

<>سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در برخی واحدهای کوچک این دانشگاه شهریه ای که از دانشجویان دریافت می شود نمی تواند نیاز این واحدها را برای اداره خود تامین کند و همین امر موجب شده تا دانشگاه با واحدهای زیان ده مواجه باشد.

<>علوی فاضل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال ۹۶ وابستگی دانشگاه به شهریه را تا ۱۹ درصد کاهش دهیم و فعالیت های دانش بنیانی دانشگاه را افزایش دهیم.

<>وی افزود: در زمینه شهریه دانشجویان تلاش داریم تا خانواده ها را درک کنیم و دوست نداریم فشار زیادی به خانواده ها وارد شود.

<>

<>احتمال کاهش شهریه در رشته های کم متقاضی

<>سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: در سال آینده ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی افزایش شهریه نداشته باشیم.

<>علوی فاضل اظهار داشت:  همچنین ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی نیز کاهش شهریه داشته باشیم.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵