اخبار / دانشگاهی / احتمال اشتغال 90 درصد رزیدنت ها در بیرون از محیط آموزشی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

احتمال اشتغال 90 درصد رزیدنت ها در بیرون از محیط آموزشی

<>یک رزیدنت سال سوم چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این مطلب که رزیدنت ها نمی توانند خارج از بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه مشغول به کار شوند گفت: مشکلات مالی رزیدنت ها آنقدر زیاد است که بعید نیست 90درصد آنها در بیرون از محیط های آموزشی اشتغال داشته باشند.
دکتر علی بیابانی با بیان اینکه انگیزه چندانی برای درس خواندن و تلاش بیشتر در کسب تجربه ندارم افزود: تعداد دستیارانی که صرفا بخاطر علاقه درس می خوانند و به تجربه اندوزی مشغول هستند کم نیست، اما مسئله ای که باعث بی انگیزگی من شده ابهام در آینده ام است.
وی در خصوص مشکلات کاری رزیدنت ها گفت: رزیدنت ها بخاطر چهارچوب های قانونی که وجود دارد، ملزم به رعایت دستور العمل ها هستند بدون اینکه هیچ توجهی به اتلاف انرژی و بازده کار دستیاران شود.
این دستیار سال سوم چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از نظر قانونی رزیدنت ها مجاز نیستند در بیرون کار کنند، ولی مشکلات مالی آنها آنقدر زیاد است که بعید نیست 90درصد آنها در بیرون از محیط های آموزشی به کار مشغول باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید درآمد و امکانات رزیدنت ها در بیمارستانها مشخص باشد افزود: از یک طرف اساتید می گویند باید در بیمارستان حضور داشته باشید تا درس را یاد بگیرید و از طرف دیگر بیمارستان و گروه آموزشی به دنبال مسایل مالی هستند و فقط برخی اساتید در این مورد استثناء هستند و عملا به نتیجه ای می رسیم که رزیدنت ها در کارهایشان آموزش لازم را کسب نمی کنند .
وی با بیان این مطلب که متاسفانه هیچ برخوردی عملی با کم کاری یا ضعف علمی اساتید انجام نمی شود گفت: مثلا استادی که هیچگونه کارکرد چه از نظر کمی، کیفی، علمی و آموزشی در بخش اموزش دستیاران ندارد، در اخر سال به دستیاران نمره ارزشیابی می دهد در حالیکه در طول سال به هیچ وجه با او نبوده است.
این دستیار سال سوم چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: رزیدنت ها باید قدم به قدم و تحت نظر استاد مربوطه مراحل آموزشی را طی کنند، در حالی که اگر برای بیمار اتفاقی بیفتد استاد به هیچ عنوان خود را مسئول نمی داند.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳