اخبار / دانشگاهی / اجرای طرح گذراندن دوره پژوهشی دانشجویان دانشگاه شریف در خارج از کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اجرای طرح گذراندن دوره پژوهشی دانشجویان دانشگاه شریف در خارج از کشور

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از اجرای طرح ۲+۲ در مقطع دکتری و ۱+۱ در مقطع کارشناسی ارشد با هدف افزایش تعاملات بین المللی این دانشگاه خبر داد.دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه دوره دکتری و کارشناسی ارشد به نسبت مساوی از پژوهش و آموزش تشکیل شده است در برنامه ۱+۱ در دوره کاشناسی ارشد، دانشجو یک سال در ایران و یک سال در خارج و در دوره دکتری 2+2 دو سال در ایران و دو سال در خارج از کشور حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: از این‌رو دانشجو یک سال آموزش را در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف می‌‌گذراند و یک سال مربوط به پژوهش را هم به یک دانشگاه خارجی می‌رود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: با اجرای این طرح از طریق دانشجو یک همکاری پژوهشی بین دانشجو، استاد و گروه تحقیقاتی خارج از کشور ایجاد می‌شود، همچنین دانشجو از امکانات و ارتباطات خارج استفاده می‌ کند و هم تعاملات بین المللی دانشگاه افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه دانشجو باید مدرک خود را از دانشگاه مبدا دریافت کند تاکید کرد: این طرح درحال حاضر در دانشگاه صنعتی شریف اجرا می شود و با دانشگاه‌های‌ کشورهایی مانند سوئیس، اتریش، فرانسه همکاری داریم.
روستا آزاد افزود: درحال حاضر با کشور عراق نیز این طرح اجرا می شود دانشجویان دکتری عراقی دوسال را در دانشگاه شریف و دوسال دیگر را نیز در دانشگاه خود می گذرانند.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲