اخبار / دانشگاهی / آمار نهایی انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ارشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آمار نهایی انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ارشد

<>مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: نتیجه نهایی این آزمون نیز در دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

<>دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هشتم خرداد ماه جاری به صورت کارنامه تهیه شده و کارنامه داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

<>مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است نیز از روز چهارشنبه ۱۰ خرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است.

<>کریمیان با بیان اینکه در مجموع ۳۵۵ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: بر اساس آمار نهایی بدست آمده بیش از ۲۰۰ هزار نفر از داوطلبان این آزمون نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

<>وی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این آزمون نیز در دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد،تاکید کرد: تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

<>مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر بودند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دادند. مردان نیز با ۲۱۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

<>به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته طی دو روز برگزار شد.

<>


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲