اخبار / دانشگاهی / آمار نهایی انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۰ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آمار نهایی انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۰

<>فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و پس از آن داوطلبان مجاز امکان انتخاب رشته را پیدا کردند.

<>سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۴۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و از این تعداد، ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

<>وی یادآور شد: با توجه به پایان مهلت انتخاب رشته در کنکور دکتری ۱۴۰۰ از میان ۱۳۶ هزار داوطلب مجاز، تعداد ۹۵ هزار و ۶۳ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

<>زرین آمیزی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

<>به گزارش مهر، تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰