اخبار / دانشگاهی / آمار غایبان آزمون دکتری ۹۴ - کاهش ۱۶ درصدی داوطلبان آزمون به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آمار غایبان آزمون دکتری ۹۴ - کاهش ۱۶ درصدی داوطلبان آزمون

<>مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به میزان غایبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ گفت: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب کنکور دکتری ۱۸.۳۸ درصد داوطلبان غایب بودند.

<>دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال قبل ۳۸ هزار و ۷۳۱ نفر یا ۱۶.۱۱ درصد کمتر بود.

<>وی افزود: از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر مرد بودند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ نفر معادل ۸۱.۶۲ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر بوده اند. از تعداد حاضرین در جلسه آزمون ۷۲ هزار و ۳۵۸ نفر زن و ۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بودند.

<>توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب کنکور دکتری تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ نفر معادل ۱۸.۳۸ درصد داوطلبان در جلسه آزمون غایب بودند . از میان غایبان کنکور دکتری ۱۵ هزار و ۱۵۴ نفر زن و ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر مرد بودند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳