اخبار / دانشگاهی / آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی از ۴ شهریور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی از ۴ شهریور

<>به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز درجمع خبرنگاران، جزئیات پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه را در سال تحصیلی جدید تشریح کرد.

<>

<>زمان و نحوه پذیرش دوره‌های مهارتی آموزش عالی

<>وی گفت: علاقمندان به تحصیل در دوره های آموزش عالی مهارتی دانشگاه علمی و کاربردی این دانشگاه می توانند جهت پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای ناپیوسته از چهارم تا ۱۱ شهریور ماه ۹۹ و دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای ناپیوسته از ۱۱ لغایت ۱۷ شهریور ماه جاری ثبت نام کنند.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: معمولا بعد از ثبت نام نیز به دلیل اینکه افرادی جامانده اند، چند روزی نیز ثبت نام ها تمدید می شود.

<>وی ادامه داد: در سال جاری برای ۶۱۶ رشته پذیرش خواهیم داشت که ۳۱۲ رشته کاردانی و ۳۰۴ رشته کارشناسی خواهد بود این تعداد رشته در ۵ هزار و ۲۹ کدرشته ارائه خواهد شد. همچنین ۸۳۰ کد رشته محل جدید به رشته های دانشگاه اضافه شده است.  

<>

<>۳۴۰ هزار نفر امسال پذیرش می شوند

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در سال جاری ۳۴۰ هزار نفر پذیرش خواهند شد البته ظرفیت دانشگاه بیش از این تعداد است و با توجه به جمعیت متقاضی سال جاری با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصد در پذیرش مواجه خواهیم بود.

<>

<>توصیه رئیس دانشگاه علمی کاربردی به خانواده ها

<>امید به خانواده ها توصیه کرد با توجه به وضعیت کرونا و اینکه خانواده ها علاقمند هستند فرزندان آنها در شهر خود تحصیل کنند بهتر است که رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی را مورد توجه قرار دهند چرا که این دانشگاه تمام رشته ها را در تمام استان ها دارد.

<> وی ادامه داد : ثبت نام به صورت مجازی بوده، علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت دفترچه راهنمای پذیرش دوره های مذکور در تاریخ های یاد شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از فراهم کردن مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

<>

<>ارزیابی متقاضیان براساس معدل

<>وی افزود: آزمونی در کار نبوده و متقاضیان براساس معدل ارزیابی می شوند.

<>

<>آغاز کلاس های علمی کاربردی از ۱۵ شهریور

<>امید تاکید کرد: کلاس های علمی کاربردی از ۱۵ شهریورماه آغاز می شود بخش نظری کلاس ها به صورت مجازی برگزار شده و بخش عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

<>

<>۳۱ شهریور آخرین مهلت برگزاری کلاس های عملی حضوری

<>وی افزود: مراکزی که دروضعیت قرمز قرار داشته و نتوانسته بودند دروس عملی خود را برگزار کنند تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند کلاس های عملی حضوری را برگزار کنند و برای دروس عملی که برگزار نشده نمره ای تعلق نمی گیرد.  

<>

<>پذیرش نو دانشجویان با تاخیر از نیمه مهرماه

<>وی با اشاره به پذیرش دانشجویان جدید علمی کاربردی گفت: پذیرش این دانشجویان از نیمه مهرماه با تاخیر خواهد بود ولی دانشجویان جاری دانشگاه از ۱۵ شهریورماه پذیرش می شوند و تلاش ما این است که بخش عملی دروس تا آغاز پیک جدید کرونا برگزارشده و سپس دروس نظری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

<>

<>افزایش میزان اشتغال پذیری دانش آموختگان در رشته خود

<>وی ادامه داد: میزان اشتغال پذیری دوره‌های مهارتی براساس نظرسنجی که امسال صورت گرفته تعداد شاغلان دانشگاه در رشته خود از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است، سال گذشته از ۷۰ درصد شاغلان دانش آموخته این دانشگاه ۲۰ درصد در رشته خود مشغول به تحصیل بودند ولی در سال جاری این عدد به ۴۰ درصد رسیده است.

<>

<>سطح بندی ۵۲۰ مرکز علمی کاربردی در سال جاری

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به سطح بندی مراکز این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ برای سومین بار ۵۲۰ مرکز این دانشگاه سطح بندی شدند و اکثر آنها ارتقاء یافتند و ۲۰ مرکز این دانشگاه سال گذشته به دلیل اینکه دوسال پی درپی در رتبه ۴ قرار داشتند از فعالیت منع شدند که تعداد آنها امسال به کمتر از ۱۰ مرکز رسیده است.

<>

<>حداکثر افزایش شهریه ۲۰ درصد

<>وی درباره میزان شهریه این دانشگاه درسال تحصیلی جدید گفت: در مجموع زیر نظام ها این دانشگاه کمترین شهریه را دارد علی رغم تورم موجود حداکثر افزایش شهریه ۲۰ درصد خواهد بود.

<>

<>رایزنی برای پرداخت تمام شهریه به صورت تسهیلات

<>امید افزود: ۷۰ درصد شهریه دانشجو از محل تسهیلات و وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تامین می شود، با توجه به این موضوع رایزنی با برخی از بانک ها انجام شده است که تمام شهریه به صورت تسهیلات در اختیار دانشجو قرار گیرد و بعد از اتمام تحصیل پرداخت شود.  

<>

<>راه اندازی ۲۷ مرکز جدید در سال جاری

<>وی همچنین افزود: مشکل مرکز خبر حل شده و از مهرماه دانشجو می گیرد و بزودی مرکز ایسنا هم به جمع مراکز فارس و خبر می پیوندد همچنین ۲۷ مرکز جدید در سال جاری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی، کاردانی
و سایر مقاطع
دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش

تاریخ خبر شنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۹