اخبار / دانشگاهی / آغاز زمان اعلام نتایج مقطع دکترای دانشگاه‌ها به سازمان سنجش به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز زمان اعلام نتایج مقطع دکترای دانشگاه‌ها به سازمان سنجش

دانشگاه‌های کشور از امروز شنبه دوم مردادماه تا یازدهم مرداد مهلت دارند اسامی پذیرفته شدگان مصاحبه آزمون دکتری را برای تائید به سازمان سنجش اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پذیرش داوطلبان دکتری در سال 95 به این صورت بوده است که بخش اعظم پذیرش در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته و  دانشگاه‌ها پس از انجام مصاحبه‌ها و بررسی سوابق علمی براساس برنامه زمانی از 20 تیر به داوطلبان پذیرفته شده اطلاع‌رسانی کرده و از آنها تعهد گرفته‌اند و از امروز شنبه دوم مردادماه تا یازدهم مرداد باید افرادی که متعهد شدند را به سازمان سنجش معرفی کنند تا این سازمان به تدریج این افراد را تأیید کند.

بر این اساس برخی دانشگاه‌ها اسامی پذیرفته‌شدگان را بر روی سایت‌های خود قرار داده‌اند و دانشگاه تهران نیز این کار را در برخی پردیس‌ها و دانشکده‌ها انجام داده است.

دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور، تکمیل و ارائه فرم تعهد از سوی پذیرفته شدگان  الزامی است و با توجه به اینکه بازه زمانی مورد نظر در دانشگاه تهران از دوم مرداد تا پنجم مرداد است پذیرفته‌شدگان باید سریع‌تر فرم تعهد خود را به دانشگاه تحویل دهند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اعلام کرد: نتایج نهایی پذیرش داوطلبان دانشگاه به تفکیک پذیرش قطعی،‌ پذیرش ذخیره و عدم پذیرش برای هر رشته گرایش، محل‌های دعوت شده به مصاحبه داوطلبان مشخص شده است.

داوطلبان در شرایط پذیرش قطعی باید در بازه زمانی شنبه دوم مرداد تا یکشنبه سوم مرداد به دانشکده مربوطه مراجعه کرده و فرم تعهد نهایی را تحویل دهند.

عدم تکمیل فرم تعهدنامه به منزله انصراف از پذیرش تلقی می‌شود.در صورتی که داوطلبی به صورت ذخیره پذیرش شده است وضعیت وی پس از اخذ تعهد و ثبت‌نام اولیه پذیرفته‌شدگان قطعی مشخص و نهایی می‌شود.این داوطلبان در صورت عدم مراجعه هر یک از پذیرفته‌شدگان قطعی آن رشته گرایش محل و به ترتیب اولویت برای اخذ تعهد و ثبت‌نام اولیه از پنجم مردادماه تا یازدهم مردادماه فراخوانده می‌شوند.

ثبت نام اولیه و اخذ تعهد از داوطلبان پذیرش ذخیره که پذیرش آنها قطعی می‌شود در تاریخ شنبه 23 مرداد تا یکشنبه 24 مرداد انجام می‌شود.دانشجویان کارشناسی ارشد باید تا 31 شهریورماه فارغ‌التحصیل شوند.

همچنین دانشگاه شهید بهشتی نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری 95 در بیش از یک رشته و دانشگاه به طور مشروط پذیرفته شده‌اند و با سپردن تعهد در یکی از رشته‌های مذکور، پذیرش نهایی می‌شوند لذا پس از بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور یعنی از دوم تا یازدهم مردادماه، وضعیت سایر داوطلبان دارای شرایط پذیرش، بررسی و افراد واجد شرایطی که اسامی آنها به عنوان ذخیره در پیوست اعلام شده است بر اساس ضوابط و ظرفیت، جایگزین و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می‌شوند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر 
مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵