اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / آغاز دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع

دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. خبرگزاری فارس: آغاز دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با پیام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر این دانشگاه رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

در پیام عبدالرسول پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر این دانشگاه آمده است: در دنیای امروزی، باید دانشگاه‌ها را محور تمامی پیشرفت‌ها در جوامع مختلف دانست و در این میان، عرصه ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گسترش علمی و مهارتی رشته‌های ورزشی از یک سو و حضور دانشجویان در عرصه رقابت‌های ورزشی از سوی دیگر، رابطه‌ای اصولی میان جامعه علمی‌کاربردی و جامعه ورزشی کشور ایجاد کرده است.

اعتقاد دارم که دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور، می‌تواند بیشترین نقش را در گسترش ورزش دانشگاهی کشور ایفاء کند.

بشر از ابتدای خلقت‌ انسان‌، به اقتضای طبیعت خویش، در پی حفظ و تقویت توان جسمی خود بود و در این راه، شاید بیش از هر موضوع دیگری، به غریزه خویش رجوع ‌کرد، اما با مرور زمان، ورزش در برنامه زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها جای گرفت، به طوری که در سرزمین ایران به شکل پهلوانی‌ و رزمی‌ ‌معمول‌ شد و ایرانیان اهمیت وافری را به‌ امر ورزش و سلامتی‌ قائل‌ شدند. اما با گرویدن مردم ایران به آموزه‌های دین مقدس اسلام، تربیت بدنی، به ویژه با رویکرد جوانمردانه، در میهن اسلامی رواج یافت و حتی پرداختن به ورزش پهلوانی از اولویت‌های فرهنگی ایرانیان شد. اما از یاد نبریم، در سرزمینی زندگی می‌کنیم که فرهنگ آن برگرفته از قرآن و عترت(ع) است و حفظ ارزش‌های اخلاقی در حیطه ورزش، مهم‌ترین موضوع این عرصه، به ویژه در سطح دانشگاهی است و در تمام ادوار تاریخ، همواره ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، شاخصه فرهنگی مردم ایران عزیز بوده است. در این میان ورزش نیز در مقاطع مختلف زمانی، یک ارزش به شمار رفته و بعد اخلاقی آن بیش از بعد قهرمانی، در اذهان این ملت ماندگار شده است.

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی فرصتی است ارزشمند، جهت بروز توانایی‌های مهارتی و نیز تزکیه روح و روان شما ورزشکاران عزیز و برگزاری مسابقاتی در چنین سطح، اهدافی فراتر از یک رقابت برای مسوولان دانشگاه دارد.

دانشگاه جامع علمی‌کاربردی باید دارای برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از جمله ورزش دانشگاهی کشور باشد. اطمینان دارم که این  المپیاد، در سایه برنامه ریزی‌های کلان و تنظیم تقویم منسجم سالانه و تمهیدات لازم، یکی از معتبرترین رویدادهای ورزش دانشجویی در کشور خواهد بود.

انتظار ما، تحقق اهداف دانشگاه در مهارتی کردن دانش ورزش در سطح جامعه و ارتقاء سطح علمی جامعه ورزشی کشور است. امید که دانشجویان عزیز علمی کاربردی در کنار دیگر فرزندان غیور ایران اسلامی همواره در همه عرصه‌ها در مسیر پیشرفت و شکوفایی حرکت کنند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰