اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت‌نام تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری از امروز - جذب بیش از 21 هزار متقاضی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت‌نام تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری از امروز - جذب بیش از 21 هزار متقاضی

ثبت‌نام برای پذیرش در مرحله تکمیل‌ظرفیت آزمون سراسری سال 96 و نیز پذیرش براساس سوابق تحصیلی از امروز آغاز و در روز شنبه 11 آذر پایان می‌یابد.
<>دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در این باره گفت: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت‌ برخی از رشته‌های دوره روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پردیس خودگردان دانشگاه فرهنگیان و نیز ظرفیت‌های مازاد علوم پزشکی به همراه جداول رشته‌ها از روز شنبه 30 آبان بر روی این سایت قرار گرفته است و داوطلبان آزمون سراسری سال 96 می‌توانند برای اطلاع از این رشته‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده به این اطلاعیه مراجعه کنند.

<>او ادامه داد: براساس ضوابط منحصرا داوطلبانی که در جلسه آزمون گروه‌های انتخابی آزمون سراسری سال 96 حاضر بوده‌اند می‌توانند حداکثر 50 کدرشته محل را انتخاب و از بعدازظهر امروز شنبه 4 آذر تا روز شنبه 11 همین ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و کدرشته‌های انتخابی خود را به ترتیب علاقه ثبت‌ کنند.

<>به گفته سخنگوی سازمان سنجش در این مرحله از تکمیل ظرفیت، جمعا 13 هزار و 707 نفر جذب برای 1359 کدرشته محل پذیرش خواهند شد.

<>توکلی افزود: همچنین براساس درخواست برخی از دانشگاه‌ها مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد (غیر از دانشگاه پیام‌نور)، داوطلبان این رشته‌ها چه آنهایی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت کرده و چه آنهایی که شرکت نکرده‌اند، می‌توانند از امروز شنبه 4 تا شنبه آینده 11 آذر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با مشاهده دفترچه راهنما، کدرشته‌ محل‌ها انتخابی خود را ثبت‌ کنند.

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش داوطلبان براساس سوابق تحصیلی علاوه بر رقم قبلی یعنی (13 هزار و 707) جمعا 7 هزار و 998 نفر است.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶