اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی

<>پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از امروز شنبه ۱۰ مهر می توانند نسبت به ثبت نام در مراکز پذیرفته شده اقدام کنند.

<>به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، ثبت‌نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی هر دانشگاه طی یکی از روزهای مشخص شده، به مدت یک هفته و از امروز شنبه ١٠ تا روز ١٧ مهرماه بر اساس اعلام هر دانشگاه و از طریق سایت همان دانشگاه، صورت می‌گیرد.

<>بنابراین کلیه پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

<>بر اساس آئین نامـه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسـته ممنـوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچ گونه تغییـر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.
وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز تاکید کرده مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شوند و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. درصورت محرز شدن عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، همچنین واجد شرایط نبودن فـرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعات اعـلام شـده از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد، طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفـات در آزمون‌ها با داوطلب برخورد خواهد شد.

همچنین عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ‌های مقرر در دانشگاه، به منزله انصراف بوده و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

<>پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام در دانشگاه، انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یـا سـایر مراکـز نیـز پذیرفته شده‌اند، ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، قبـولی آنها در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل "کان لم یکن" تلقی می‌شود.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصـاب لازم است، لذا داوطلبان این سهمیه‌ها که حد نصـاب لازم را کسـب نکرده‌اند، حـائز شرایط پـذیرش در ایـن سهمیه نبوده‌اند. به‌عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پـذیرش دارای حـد نصاب بـوده و مجـاز بـه انتخاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله (به انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حـائز حدنصـاب لازم نشده است.

همچنـین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه‌ها علی رغم کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند کـه دلیل آن تکمیل شدن ظرفیت پذیرش، با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.

افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده‌اند، مجددا اسامی محل‌هایی که انتخاب کرده‌اند دریافت می‌کنند، تا داوطلب جایگاه خود را در هر یک از دانشگاه‌های انتخابی، در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، ببیند.

<>


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش

تاریخ خبر شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰