اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت نام پذیرش بدون کنکور از امروز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام پذیرش بدون کنکور از امروز

<>به گزارش خبرنگار مهر، جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

<>به دنبال اطلاعیه ۲۶ آذر ۹۹ سازمان سنجش، متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند از امروز یکشنبه ۳۰ آذر تا چهارشنبه ۳ دی نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انجام می‌شود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

<>دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش این دوره از امروز یکشنبه ۳۰ آذر در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

<>

<>امکان انتخاب رشته حداکثر ۱۰۰ کدرشته

<>

<>متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۹۹ در روزهای یکشنبه ۳۰ آذر تا چهارشنبه ۳ دی به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

<>متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید هر یک از اقدام‌های زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

<>مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

<>دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کدرشته محل‌ها از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

<>تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

<>ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش در زمان مقرر

<>

<>الزام دارا بودن دیپلم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

<>

<>اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای همه متقاضیان الزامی است.

<>ممنوعیت شرکت دارندگان دیپلم نظام قدیم هنرستان فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی

<>دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت‌نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

<>نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت؛ همه متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

<>متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

<>تبصره: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

<>هرگونه تغییری‌ از طریق‌ سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

<>


تاریخ خبر یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹