اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت نام آزمون دکتری ۹۵ واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام آزمون دکتری ۹۵ واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد

فرایند ثبت نام آزمون اختصاصی دکتری ۹۵ مراکز بین الملل دانشگاه آزاد آغاز شد و تا روز شنبه ۱۶ مردادماه ادامه دارد.

بنا براعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از طریق آزمون اختصاصی اقدام به پذیرش دانشجو در واحدهای بین‌المللی و برون مرزی می‌نماید.داوطلبان لازم است با مطالعه دقیق موارد ذیل و پس از اطلاع از رشته/محل‌های ارائه شده نسبت به تهیه کارت اعتباری و ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.

۱. آزمون اختصاصی واحدهای بین‌المللی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی شامل دروس زبان عمومی و هوش و استعداد تحصیلی می‌باشد.
۲. این آزمون در ۲۲ مرداد ماه و به صورت متمرکز و تنها در شهر تهران برگزار خواهد شد.
۳. نتایج اولیه این آزمون هفته اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.
۴. پذیرفته‌شدگان این آزمون ملزم به تحصیل در محل پذیرش بوده و هرگونه انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی به واحدهای داخلی ممنوع می‌باشد و پذیرفته شدگان پس از ثبت‌نام و اخذ واحد درسی چنانچه به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند مطابق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می‌شوند.
۵. صدور مدارک فراغت از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در این روش توسط واحد پشتیبان و به استناد تفاهم نامه منعقده بین دو واحد دانشگاهی انجام می گیرد.
۶. شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با آخرین بخشنامه های مصوب هیات امنای دانشگاه خواهد بود.
۷. برای واحد های برون مرزی و بین الملل با همکاری واحد الکترونیکی امکان ارائه آموزش در بستر الکترونیکی نیز فراهم شده است.
۸. پذیرفته شدگان واحد امارات متحده عربی لازم است از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط بوده و شرایط لازم برای اخذ ویزا از کشور امارات متحده عربی را داشته باشند. این افراد در صورتی مجاز به اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تحصصی برای تحصیل در واحد دانشگاهی امارات می‌باشند که علاوه بر شهریه‌های تحصیلی قادر به پرداخت وثیقه خروج از کشور (در حال حاضر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال) به سازمان وظیفه عمومی نیز باشند.
۹. پذیرش در مقطع دکتری تخصصی منوط به شرکت در آزمون و کسب شرایط دعوت به مصاحبه، حضور در جلسه مصاحبه و کسب حدنصاب نمره کل لازم حاصل از نمره آزمون و مصاحبه تخصصی می‌ّباشد.
۱۰. اسامی پذیرفته شدگان نهایی هفته اول مهر ماه از طریق پایگاه اعلام نتایج مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
توجه: ثبت نام از طریق سایت http://www.azmoon.org صورت می پذیرد.

زمان و نحوه توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش صورت می گیرد.

آزمون دکترای بین الملل در تاریخ ۲۲ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵