اخبار / دانشگاهی / آغاز تکمیل ظرفیت کنکور ۹۲ از ۶ آبان- ۲۱۶ هزار ظرفیت خالی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز تکمیل ظرفیت کنکور ۹۲ از ۶ آبان- ۲۱۶ هزار ظرفیت خالی

تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۹۲ از ۶ آبان آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت و همچنین پذیرش دانشجو در برخی از کدرشته‌ محل‌های جدید سال 92 در روز دوشنبه 6 آبان ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد و همزمان با انتشار این اطلاعیه فرآیند تکمیل ظرفیت نیز آغاز می‌شود.
با توجه به شیوه پذیرش دانشجو یعنی بر اساس نتیجه آزمون و همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم (برای برخی از کد رشته‌محل‌های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی) ظرفیت پذیرش دانشجو در هر دو شیوه پذیرش جمعا 738 هزار و 340 ظرفیت است که در نتیجه با توجه به اعلام فهرست اسامی 522 هزار و 144 نفر پذیرفته‌شدگان نهایی حدود 216 هزار ظرفیت وجود دارد.
بر اساس این گزارش، تعدادی از این ظرفیت‌ باقی‌مانده مربوط به ظرفیت کدرشته محل‌های نیمه متمرکز سال 92 است که پس از اعلام اسامی چند برابر ظرفیت نیمه متمرکز در روز 17 مهر ماه و به منظور مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی و سایر مراحل گزینش از طریق سایت سازمان منتشر و طی مراحل لازم فهرست اسامی نیمه متمرکز در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه منتشر می‌شود.
لازم به ذکر است، بخش دیگر ظرفیت‌ها بیشتر مربوط به ظرفیت باقیمانده گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲