اخبار / وزارت آموزش و پرورش / آغاز توزيع كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان از ابتداي شهريور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز توزيع كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان از ابتداي شهريور

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: 140 ميليون جلد كتاب‌ درسي مقاطع مختلف تحصيلي از اول شهريور ماه در استان‌ها و از 15 شهريور ماه در تهران توزيع مي‌شود. به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان در ميزگرد بررسي مسائل آموزش و پرورش كه در سومين روز از بيست و هفتمين اجلاس رؤساي مناطق و ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور برگزار شد، اظهار داشت: امسال حدود 70 عنوان كتاب جديد منتشر مي‌شود و به اين منظور بايد كلاس‌هاي آموزش ضمن خدمت براي معلمان برگزار شود.
وي در ادامه افزود: در حوزه فناوري ارتباطات آموزشي در تلاش هستيم تا شبكه اتصال تحت عنوان اينترانت تكميل شود و تاكنون 25 هزار مدرسه به اين شبكه متصل شده‌اند.
حجت‌الاسلام محمديان گفت: بر اساس قراردادي كه با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منعقد كرده‌ايم تا پايان امسال 30 هزار مدرسه ديگر بايد به شبكه اينترانت متصل شوند و از اين طريق مي‌توان بخشي از محتواي الكترونيك را جهت پشتيباني از كلاس‌هاي درس ارائه كرد.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توليد 300 عنوان نرم‌افزار آموزشي ادامه داد: انتظار مي‌رود آنچه كه توليد شده است، همراه با برگزاري كلاس‌هاي آموزشگاهي مورد استفاده قرار گيرد.
وي با تأكيد بر حمايت از توليد محتواي الكترونيك بيان داشت: جشنواره حمايت از توليدكنندگان محتواي الكترونيك به منظور استفاده از توانمندي‌هاي استان‌هاست.
حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به جشنواره فيلم‌هاي آموزشي رشد كه آبان برگزار مي‌شود، ادامه داد: سال گذشته، سه هزار دقيقه و امسال يك‌هزار و 500 دقيقه فيلم از طريق معاونت پرورشي توليد و به استان‌ها ارسال شده است.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹