اخبار / دانشگاهی / آغاز به‌کار هیات نظارت و ارزیابی آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز به‌کار هیات نظارت و ارزیابی آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان

رییس دانشگاه جامع علمی­ کاربردی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در 20 مرکز آموزشی تحت نظارت این دانشگاه در استان حدود 12 هزار دانشجو و حدود 500 مدرس مشغول به فعالیت هستند، نظارت و ارزیابی مراکز آموزشی بیش از پیش اهمیت دارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین مومنی افزود: ساختار اجرایی این دانشگاه با توجه به ماهیت دوره­‌های علمی کاربردی؛ تقاضا محوری، شغل محوری، اولویت­‌دهی به استفاده از امکانات موجود به جای ایجاد امکانات و فراهم آوردن موجبات تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز برای بخش­‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی بوده و مشارکت دستگاه­‌های اجرایی برای ترمیم هرم شغلی کشور از شاخص‌های بارز این آموزش­‌هاست.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این دانشگاه، نظارت بر جریان کار مؤسسات و مراکز آموزشی ذیربط و ارزشیابی فعالیت­‌ها جهت ارتقای سطح این آموزش­‌هاست، اظهار داشت: در این راستا و در جهت اجرای اهداف و وظایف دانشگاه که نظارت مستمر بر فعالیت مراکز آموزشی را مورد تأکید قرار داده است، تشکیل هیأت نظارت و ارزیابی در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در جهت تبیین روش­‌های نوین نظارت و ارزیابی به منظور بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان، می­‌تواند کمک شایانی را به کمیته نظارت و ارزیابی این دانشگاه کند.
وی همچنین تاکید کرد: بر این اساس و با توجه به نامگذاری سال 1392 به عنوان «سال نظارت و تضمین کیفیت مراکز آموزش علمی کاربردی» از سوی رییس دانشگاه، هیأت نظارت و ارزیابی این واحد استانی تشکیل شده است.
مومنی افزود: اعضای این هیأت، مسئولین حوزه­‌های مختلف واحد استانی گلستان هستند که با استقرار این هیأت در هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت، به صورت کاملاً تخصصی، هر حوزه را مورد بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی می­‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این هیأت وظیفه دارد در تمام مراکز آموزش علمی-کاربردی استان مستقر شده و ضمن بررسی اسناد و مدارک مرکز آموزشی به صحبت با دانشجویان، مدرسان و کارمندان مرکز آموزشی پرداخته و پس از بررسی و استخراج نقاط قوت و ضعف در هر حوزه، آنها را جمع­‌بندی و تدبیر نظارتی مورد انتظار خود را جهت اخذ تصمیم نهایی به کمیته نظارت و ارزیابی واحد استانی پیشنهاد کند.
رییس دانشگاه جامع علمی­‌کاربردی استان افزود: هیأت نظارت و ارزیابی این دانشگاه در استان، در اولین گام، مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان 1 را مورد بررسی قرار داد و سپس در مرکز آموزش علمی­کاربردی خانه کارگر حضور یافته است.
مومنی در پایان اظهار داشت: پس از بررسی هر مرکز علمی کاربردی، گزارش آن جهت اخذ تصمیم نهایی به کمیته نظارت و ارزیابی واحد استانی ارسال می‌شود.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲