اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / آغاز به کار پایگاه گنجینه علمی ایرانیان- امکان دسترسی به تمام متن پایان نامه‌ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز به کار پایگاه گنجینه علمی ایرانیان- امکان دسترسی به تمام متن پایان نامه‌ها

پایگاه تمام متن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی با عنوان گنجینه علمی ایرانیان از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات رونمایی و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات پایگاه تمام متن پایان نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی راه اندازی شد و با حضور برخی از اساتید و محققان دانشگاه تهران که پر استنادترین مقالات را ارائه کرده بودند رونمایی شد.

این پایگاه که با عنوان گنجینه علمی ایرانیان رونمایی شد حاوی موارد ذیل است:

مجموعه پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان ایرانی داخل و خارج از سال 1347 تاکنون
چکیده مقالات مجلات علمی از سال 1348
چکیده مقالات کنفرانس‌ها از سال 1368 تاکنون
چکیده تازه‌‌های تحقیقاتی از سال 1372
چکیده نامه‌های موضوعی مانند بانک اطلاعات محققین و متخصصان با راه اندازی این پایگاه امکان دسترسی برخط به پایگاه تمام متن پایان نامه‎های کارشناسی ارشد و رساله‌های دوره دکتری فراهم شد و پژوهشگران و محققان از سراسر کشور می‌توانند بر اساس ثبت و تایید اطلاعات و تفاهم نامه‌های میان دانشگاه‌ها با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و مقررات کمیسیون نظام اطلاع رسانی به متن پایان نامه‌ها دسترسی داشته باشند. با رونمایی از این پایگاه محققان علاوه بر مشاهده برخط پایان نامه‌ها می‌توانند از نسخه موبایل داده‌های این پایگاه استفاده کنند.

تاریخ خبر دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲