اخبار / دانشگاهی / آغاز انتخاب رشته کنکور ۹۷ از امروز - اعلام زمان ثبت نام غایبان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز انتخاب رشته کنکور ۹۷ از امروز - اعلام زمان ثبت نام غایبان

<>انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور ۹۷ از بعدازظهر امروز ۱۵ مرداد آغاز می شود. ثبت نام غایبان و متقاضیان رشته های تحصیلی بدون آزمون (صرفا با سوابق تحصیلی) نیز از امروز انجام می گیرد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان می توانند از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

<>دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش و همچنین به صورت چاپی منتشر شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در روزهای ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۹۷ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

<>همچنین دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ در رشته هایی بدون آزمون (پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی و با معدل دیپلم) نیز از بعد از ظهر امروز ۱۵ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده می شود و داوطلبان غایب کنکور و همچنین علاقمندان به پذیرش در رشته های بدون آزمون می توانند در روزهای ۱۵ تا ۲۴ مرداد نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

<>از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب ثبت نام کننده در کنکور ۹۷ تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال ۹۷ (به جز ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی) در مجموع ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۸۰ هزار و ۹۵۹ نفر بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و تعداد ۵۸۱ هزار و ۸۷۵ نفر منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند.

<>بر اساس ظرفیت اعلام شده، ۲۳.۷۲ درصد از کل ظرفیت پذیرش دانشجو در ۵ گروه آزمایشی بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۷۶.۲۸ درصد از کل ظرفیت پذیرش دانشجو در ۵ گروه آزمایشی منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی است.

<>از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تنها ۱۵۰ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند. در واقع ۹۹.۹۸ درصد از حاضرین جلسه آزمون، مجاز به انتخاب رشته هستند.

<>داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند حداقل ۱۵۰ کدرشته محل را از میان کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروه های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

<>
دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷