اخبار / دانشگاهی / آزمون صلاحیت بالینی پزشک عمومی فردا برگزار می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون صلاحیت بالینی پزشک عمومی فردا برگزار می‌شود

آزمون صلاحیت بالینی پزشک عمومی، پنج‌شنبه هفتم تیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.
<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وبدا، هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی تعیین توانمندی بالینی دانش آموختگان دوره دکترای عمومی رشته پزشکی است که یک نوبت آن ۲۷ اردیبهشت برگزار شد و تا آخر سال در چهار نوبت دیگر در تاریخ‌های هفتم تیر، ۲۵ مرداد، ۲۴ آبان و ۱۸ بهمن برگزار می‌شود.

<>مطابق آیین‌نامه، این آزمون علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی آزمون مهارت‌های بالینی انجام می‌شود. در این آزمون نمره اعلام نمی‌شود و نتایج آن به صورت رد/ قبول اعلام شده و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.

<>آزمون مهارت‌های عملی بالینی به صورت همزمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت در مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود. حداقل نمره قبولی در آزمون عملی ۱۲ از ۲۰ است. در سه سال اول برگزاری آزمون، حد نصاب قبولی ۱۰ از ۲۰ است. کسب حد نصاب برای احراز گواهی صلاحیت بالینی ضروری است.

<>کارورزان بعد از طی شش ماه از دوره کارورزی خود می‌توانند در آزمون شرکت کنند. کارورزان می‌توانند تا دو هفته قبل از برگزاری آزمون، انصراف خود را از شرکت در آزمون به طور کتبی به دانشگاه محل تحصیل خود اعلام کنند.

<>عدم حضور داوطلب بدون اعلام انصراف کتبی در مهلت مقرر، به منزله غیبت تلقی شده و یک بار مهلت شرکت رایگان در آزمون را از دست خواهد داد. نوبت اول شرکت در آزمون مهارت‌های عملی کار بالینی رایگان است و نوبت‌های بعدی با پرداخت شهریه خواهد بود. در نوبت اول داوطلب باید در آزمون قطب محل تحصیل خود شرکت کند.

<>نکته قابل توجه اینکه دفعات شرکت در آزمون محدودیتی ندارد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۷