اخبار / دانشگاهی / آزمون سامفا امروز و فردا برگزار می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون سامفا امروز و فردا برگزار می‌شود

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) امروز و فردا برگزار می‌شود. <>فرج‌الله طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آزمون سامفا اظهار کرد: این آزمون پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 شهریور در دو بخش عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود.

<>وی افزود: آزمون آکادمیک ویژه کسانی است که می‌خواهند در دانشگاه‌های ایران درس بخوانند، این آزمون آیتلس زبان فارسی است. همانطور که برای پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی باید مدرک زبان آیتلس داشته باشید، برای پذیرش در دانشگاه‌های ایران هم باید مدرک آزمون زبان فارسی داشت.

<>معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این آزمون 350 شرکت‌کننده دارد و در شهرهای تهران، قزوین، سنندج و مشهد برگزار می‌شود.

<>طالبی خبر داد: از ترم آینده آزمون سامفا در ترکیه، گرجستان، نیز برپا خواهد شد.

<>وی ادامه داد: حدنصاب قبولی در این آزمون 50 درصد نمره است ولی برای پذیرش در گروه‌های علوم انسانی و پزشکی به نمره بالاتری نیاز است. این آزمون دوسال اعتبار دارد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷