اخبار / دانشگاهی / آزمون دستیاری اردیبهشت هر سال برگزار می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون دستیاری اردیبهشت هر سال برگزار می شود

<>به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهم برای پزشکان، آزمون دستیاری پزشکی است. این آزمون یکی از امتحانات مهم وزارت بهداشت است.

<>وی گفت: معمولاً در این امتحان بین ۱۰ تا ۱۵ هزار پزشک شرکت می‌کنند و حدود ۳ تا ۴ هزار نفر در دوره‌های تخصصی پزشکی پذیرفته می‌شوند.

<>عین اللهی خاطرنشان کرد: تصمیم مهمی که امروز در جلسه شورای آموزش پزشکی و تخصصی گرفته شد این است که این آزمون به صورت ثابت در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود. از الان داوطلبان آزمون دستیاری می‌توانند خود را برای امتحان آماده کنند. آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

<>وزیر بهداشت درباره منابع آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: در مورد رفرنس های آزمون دستیاری نیز روال، تصمیم هیات ممتحنه و اعضای بورد است و حتما رفرنس ها باید از قبل اعلام شده باشد تا متقاضیان بتوانند خودشان را برای آزمون، آماده کنند که این مورد نیز توسط شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام خواهد شد.

<>وی یادآور شد: جلسه امروز شورای آموزش پزشکی و تخصصی که بالاترین شورای تصمیم گیرنده در مورد مسائل آموزشی کشور است با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده های پزشکی برگزار شد و این شورا در مورد رشته های تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصصی تصمیم گیری می کند.

<>عین اللهی افزود: تصمیمات شورای آموزش پزشکی و تخصصی، قانونی و برای همه دانشگاه های علوم پزشکی، لازم الاجرا است. با اقدامات انجام شده قبل از برگزاری این نشست، مواردی از جمله راه اندازی رشته های جدید فوق تخصصی و فلوشیپ در شورای معین مطرح و در جلسه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تصمیم گیری نهایی می شود.

<>وزیر بهداشت با اشاره به مشارکت گسترده و کامل روسای دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده های پزشکی سراسر کشور، گفت: اولین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در دولت سیزدهم، امروز تشکیل شد و درخصوص موضوعاتی از جمله مقاطع جدید رشته های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ تصمیم گیری شد.

<>وی تاکید کرد: در کشور تمامی رشته های تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصصی دنیا وجود دارد که باعث افتخار است که در تمام رشته ها، نیرو تربیت می کنیم و به مردم، خدمت رسانی می کنند.

<>عین اللهی خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات خیلی مهم که در جلسه امروز گرفته شد، در مورد هیات ممتحنه بورد کشوری بود. در دنیا یک گروه بسیار دانشمند در هر رشته هستند که به آنها گروه بورد می گوییم و این گروه ها، کشوری هستند که از همه دانشگاه های کشور، در این گروه حضور دارند و در وزارت بهداشت نیز این رویه وجود داشته، اما امروز تصمیم گرفته شد که بورد در سطح کشوری با حضور دانشمندان برتر کشور تشکیل شود و امتحانات را هر ساله در بورد برگزار کنند. 

<>وی افزود: این موضوع می تواند شاخص خیلی مهمی برای ایران باشد، چون مدارک تحصیلی کشور ما در بسیاری از کشورهای دنیا، قابل قبول است و سازمان جهانی آموزش پزشکی، مدارک پزشکی ایران را اعتباربخشی کرده است.

<>وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از نکاتی که امروز در جلسه مطرح و تصویب شد، این بود که متاسفانه ظرفیت های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، تکمیل نمی شد و یکی از مصوبات این بود که متقاضیان آزمون دستیاری در امتحان ورودی، در یک آزمون با ضرایب مشخص و نه در آزمون های متعدد، شرکت کنند و متقاضیان مجاز خواهند بود که در ۱۰۰ رشته محل، انتخاب رشته کنند.

<>وی گفت: در آزمون دستیاری سال گذشته حدود ۱۰۰۰ نفر، پذیرفته نشدند که در مرحله تکمیل ظرفیت حدود ۲۶۰ نفر، پذیرفته شدند؛ هدف ما این است که ظرفیت دانشگاه ها را باتوجه به زیرساخت های آنها، تکمیل کنیم. در رشته های تخصصی به ویژه جراحی باید به اندازه ای نیرو تربیت کنیم که بتوانیم زیرساخت های آن را فراهم کنیم. ما با حداکثر زیرساخت ها، این اقدام را خواهیم کرد.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰