اخبار / استخدامی / آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران

آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، آزمونی جهت ورود متقاضیان کار در سازمان امور مالیاتی است. آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران نیز به عنوان یکی از سازمان دولتی، وزارتخانه ، جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون انجام می‌دهد.

مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای به استناد ماده (۲۷) اساسنامه موضوع مصوبه شماره ۱۲۰۶۲/ت۴۲۹۳۹هـ به‌تاریخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۸هیئت محترم وزیران، درصدد برگزاری هشتمین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲است.

لذا بدین‌وسیله از واجدین شرایط مندرج در ماده (۲۸) اساسنامه جامعه مذکور بشرح زیر، برای شرکت در آزمون دعوت به عمل می‌آورد.

شرایط آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
شرایط متقاضیان<>الف) شرایط متقاضیان:
۱- داشتن تابعیت ایرانی.
۲- اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۳- حسن شهرت به رعایت موازین شرعی، اخلاقی، رفتاری و مالی.
۴- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های امور مالی و مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، اقتصادی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت، مهندسی صنایع، IT، علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر. ملاک تاریخ فارغ التحصیلی، روز برگزاری آزمون به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲خواهد بود.
۵- نداشتن رابطه استخدام رسمی یا غیررسمی دائم یا موقت با دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ (اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکزآموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری از این حکم مستثنی هستند)
۶- داشتن حداقل ده سال سابقه کار تمام‌وقت در یکی از مشاغل مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، حقوقی، مالی و محاسباتی، تدریس دروس مالیاتی، مالی و محاسباتی و اقتصادی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور.
تبصره ماده ۲۸ اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران: افرادی که فاقد سابقه کار موضوع بند (۶) هستند در صورت گذراندن دوره آموزشی حرفه‌ای و گذراندن دوره کارورزی مطابق دستورالعملی که توسط جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران پیشنهاد و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، مجاز به شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران هستند.
۷- نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.

ب) مواد آزمون : دروس مواد آزمون در قالب یک دفترچه تعداد سوال از شماره تا شماره تعداد کل سوالات مدت پاسخگویی ضریب درس ۱ قانون مالیاتها قانون مالیاتهای مستقیم و آیین‌نامه های مربوط به آن ۲۵ ۱ ۲۵ ۶۰ ۱۵۰ ۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه های مربوط به آن ۱۵ ۲۶ ۴۰ قانون پایانه‌های فروشگاهی و آیین‌نامه های مربوط به آن ۱۰ ۴۱ ۵۰ قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی ۱۰ ۵۱ ۶۰ ۲ حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ۲۰ ۶۱ ۸۰ ۲۰ ۲ ۳ حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی و عمومی ۲۰ ۸۱ ۱۰۰ ۲۰ ۲ ۴ قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه ۲۰ ۱۰۱ ۱۲۰ ۲۰ ۲ جمع کل ۱۲۰ ۱۵۰   <>
۱- آزمون نمره منفی دارد.
۲- استفاده از کتاب قانون، مجاز نیست.
۳- استفاده از ماشین حساب ساده (غیر قابل برنامه‌ریزی) مجاز است.
۴- نصاب لازم برای قبولی داوطلبان براساس مصوبه هیات مقررات زدایی ۷۰% امتیاز میانگین نمرات تراز ۱% حائزین بالاترین امتیاز خواهد بود.
۵- داوطلبانی که در دو آزمون گذشته موفق به کسب نصاب لازم (پاسخ درست به حداقل ۵۰ درصد سوالات درس) برای قبولی تک درس براساس مصوبه شماره ۷۲ هیئت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی در یک یا چند درس از مواد آزمون شده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل فقط به سوالات سایر دروس پاسخ دهند. در هر صورت نصاب قبولی براساس بند ۴ قسمت ب این آگهی بوده و قبولی تک درس به صورت جدا و پس از بررسی نمرات در آزمون اخیر و دو آزمون گذشته اعلام خواهد شد.

ج) مهلت ثبت‌نام<>متقاضیان ثبت‌نام در هشتمین آزمون ورودی انتخاب اعضا جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی در صورت داشتن شرایط، می‌بایست از روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ لغایت روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
د) پرداخت وجه ثبت‌نام

<>متقاضیان واجد شرایط باید پس از پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال (هفتصد هزار تومان) به صورت الکترونیکی با مراجعه به بخش مربوط، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. پیشنهاد می‌شود متقاضیان، ثبت نام خود را در روزهای آغازین تکمیل و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
لازم به ذکر است به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
ه- برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون
آزمون در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲به صورت منطقه‌ای و غیرمتمرکز برگزار خواهد شد.
منطقه محل آزمون دو هفته قبل از برگزاری آزمون توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
کارت شرکت در آزمون متقاضیان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
یادآوری
۱-بدیهی است به درخواست‌هایی که ناقص یا منطبق با شرایط مندرج در بند “الف” نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲-ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی عضویت در جامعه مشاوران رسمی مالیاتی به صورت خود اظهاری صورت می‌پذیرد. لذا داوطلبان با توجه به شرایط اعلام شده در متن اطلاعیه، قانونا عهده‌دار ثبت اطلاعات صحیح بوده و مسئولیت حقوقی هر‌گونه موارد خلاف واقع به عهده داوطلبان است و حق هرگونه ادعا یا طرح دعوی یا شکایت در قبال اقدامات بعدی ناشی از تشخیص عدم پذیرش سوابق کاری و رشته‌های تحصیلی مشابه و یا کشف اظهار خلاف واقع از کلیه داوطلبان و قبول شدگان آزمون ساقط می‌باشد.
۳-ثبت‌نام در آزمون به منزله اطلاع و آگاهی کامل از شرایط و مقررات مربوطه بوده و چنانچه پس از قبولی در آزمون در هر مرحله‌ای احراز شود اطلاعات ثبت شده از ناحیه داوطلب در آزمون به صورت کلی یا جزیی مغایر مفاد آگهی ثبت‌نام بوده، قبولی داوطلب «کان لم یکن» شده و اگر جهت صدور کارت عضویت به جامعه مشاوران رسمی مالیاتی معرفی شده باشند، مراتب جهت لغو عضویت به جامعه مذکور اعلام خواهد شد.


جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید.

<>

منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳