اخبار / دانشگاهی / آزمون ارتقاء دستیاری از امسال به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون ارتقاء دستیاری از امسال به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد امشب در نشست دبیران و اعضای شوراهای تخصصی داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی و علوم پزشکی در محل وزارت بهداشت افزود: رشته های تخصصی با تحولات بسیاری مواجه شده اند و پیش از این برخی از رشته ها منقرض شده بود. در فوق تخصص جراحی قلب فقط یک نفر متقاضی بود. اما امسال این رشته ها به تخصص تغییر پیدا کرد و همین مسئله به تکمیل ظرفیت تخصص کمک کرد.

<>وی افزود: فراخوان نوزدهم هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل شده است و در هفته های آتی هم مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی را خواهیم گرفت که این مسئله به بوردهای تخصصی به منظور تامین بهتر هیات علمی مورد نیاز کمک می کند.

<>معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: در رشته های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در مجموع ۵۰ درصد افزایش ظرفیت داشته ایم. کمبود متخصص در کشور را قبول داریم ولی باید به سمتی برویم که نیاز کشور را رفع کنیم.

<>وی افزود: ۱۵۰ رشته تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در کشور داریم به همین دلیل نیازی به اعزام دانشجو به خارج از کشور برای تحصیل در رشته های تخصصی نیست. ضمن اینکه نمی توان با دست فرمان ۲۰ سال پیش، پیش رفت و باید به روز بود.

<>باقری فرد درباره وضعیت معیشت اعضای هیات علمی جوان گفت: امسال با تلاش وزارت بهداشت سقف پرداخت به اعضای هیات علمی جوان در گروه بالینی برداشته شده است و این حرکتی است در جهت ماندگار کردن متخصصان جوان.

<>وی درباره درخواست اعضای بوردهای علوم پایه برای به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی گفت: تجهیزات گروه های علوم پایه هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال بسیار آپدیت نشده است و در تلاش هستیم با کمک معاونت توسعه از محل اعتبارات وام جهانی که برای کرونا داده شده بود بتوانیم برای به روز رسانی تجهیزات گروه های علوم پایه هزینه کنیم.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲