اخبار / دانشگاهی / آخرین وضعیت ساخت ویترین هوشمند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آخرین وضعیت ساخت ویترین هوشمند

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر با بیان آخرین وضعیت ساخت ویترین هوشمند، گفت: ویترین هوشمند با امکان تعیین موقعیت افراد، قابلیت برقراری ارتباط با کاربران را دارد.
سیدنوید حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکاترونیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و طراح ویترین هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ویترین هوشمند با امکان تعیین موقعیت افراد، قابلیت برقراری ارتباط با کاربران را دارد.
وی افزود: عملکرد ویترین هوشمند به این صورت است که پس از قرار گیری عابر در محدوده ویترین، سیستم موقعیت‌یاب او را تشخیص می‌دهد و اطلاعات همه محصولات در کنار آن‌ها بر روی شیشه نمایش داده می‌شود و عابر می‌تواند از اطلاعات محصولات داخل ویترین مطلع شود.
حیدری ادامه داد: از طریق ویترین هوشمند، زمانیکه عابر مقابل ویترین، محصول خاصی را انتخاب کند اطلاعات محصولات دیگر پاک می‌شود.
به گفته طراح ویترین هوشمند، در همان زمان که عابر یک محصول را انتخاب می‌کند علاوه بر پاک شدن اطلاعات محصولات دیگر، نور ویترین نیز کاهش می‌یابد و به کمک ربات داخل ویترین، نوری متمرکز به جسمی که کاربر انتخاب کرده است تابانده می‌شود تا عابر به صورت بهتری کالا و اطلاعات آن را مشاهده کند.
وی اظهار داشت: برخی از قطعات مورد نیاز این طرح در ایران موجود نبود به همین دلیل تهیه و اجرای این طرح هزینه و زمان زیادی را می‌طلبید.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲