اخبار / دانشگاهی / آخرین وضعیت بازنگری رشته جغرافیا / تجمیع گرایش های کارشناسی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تجمیع گرایش های کارشناسی

رئیس کمیسیون جغرافیای سیاسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم گفت: بازنگری مقطع کارشناسی رشته جغرافیا آغاز شده و قرار است گرایش ها تجمیع شود.
<>عبدالرضا فرجی راد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس قانون، برنامه های درسی دارای عمر بیش از ۵ سال باید بازنگری شوند که براین اساس بازنگری برنامه درسی رشته جغرافیا آغاز شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

<>وی افزود: در دوره کارشناسی گرایش های مختلفی برای رشته جغرافیا وجود دارد که این امر موجب شده تا هویت اساسی این رشته حفظ نشود بنابراین در بازنگری صورت گرفته قرار است تعداد گرایش ها کاهش یابد.

<>رئیس کمیسیون جغرافیای سیاسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این بازنگری سعی شده است تا از پراکندگی برنامه های درسی جلوگیری شود و دانشجویان تمامی دروس مورد نیاز این رشته را فرا گیرند.

<>فرجی راد عنوان کرد: قرار است در مقطع کارشناسی دو گرایش جغرافیای طبیعی و انسانی تعیین شود.

<>وی اضافه کرد: این درحالی است که دانشجویان هر یک از گرایش های این مقطع را انتخاب کنند از دروس گرایش دیگر نیز مطلع خواهند شد بنابراین در دوره تحصیل تمامی دروس مورد نیاز این رشته را فرا می گیرند.

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵