اخبار / وزارت آموزش و پرورش / 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند

وزیر آموزش و پرورش از جذب 25 هزار دانشجو در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان خبرداد.
حمید رضا حاجی بابایی در هشتصد و شصت و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امسال قطعاً از میان یكصد هزار نفر داوطلب برتر كنكور كه نمره های بالا كسب كرده اند، 25 هزار نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب خواهند كرد و وارد این دانشگاه خواهند شد.
وی با اعلام اینكه نیروهای آموزش و پرورش باید تخصصی شوند، تصریح كرد ارتقا جایگاه و منزلت معلمان، خود یك تحول عظیم و بنیادین است كه در این راستا نحوه انتخاب معلم، بومی سازی، تخصصی شدن، دانشگاه فرهنگیان و ... باید آماده و اصلاح شوند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد مهم ترین اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا جایگاه و منزلت معلمان است.
وی ادامه داد: در برنامه درسی ملی قصد داریم براین امر تأكید كنیم كه محتوای درسی پایه های مختلف تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه باید پیوسته، هماهنگ و هم سازگار باشند.
وزیر آموزش و پرورش ارتقا جایگاه و منزلت معلمان را مهم ترین اصل در تحول بنیادین آموزش و پرورش توصیف كرد.
وی افزود: راهكارها و بند های گوناگونی در سند تحول بنیادین وجود دارد كه در طول زمان باید اجرایی شود و امسال تنها بخشی از این سند در آموزش و پرورش عملیاتی می شود.
حاجی بابایی با اشاره به اینكه ارتقا جایگاه و منزلت معلمان هم در سند تحول بنیادین و هم در نقشه جامع علمی كشور مورد تأكید قرار گرفته است، تصریح كرد گروهی در وزارت آموزش و پرورش تعیین شده تا درخصوص نظام رتبه بندی معلمان، كارهای كارشناسی و علمی انجام دهند كه با آماده شدن این طرح، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
حاجی بابایی ایجاد شرایط مناسب برای معلمان و دانش آموزان را یكی از راهكارهای اساسی در وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: باید به سمتی حركت كنیم تا انتخاب معلمان نیز بر اساس سند تحول بنیادین صورت گیرد كه در این شرایط نظام رتبه بندی معلم معنا پیدا خواهد كرد.
به گزارش روز سه شنبه مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در ادامه از ارائه مجوز ایجاد مراكز پیش دبستانی به مربیان این مراكز در صورت برخورداری ازآمادگی لازم خبر داد.
حاجی بابایی گفت: در یك ماه گذشته در سراسر كشور بیش از دو هزار و 143 مجوز ایجاد مراكز پیش دبستانی صادر شده است كه مربیان این مركز نیز در صورت دارا بودن شرایط لازم، قادر به دریافت این مجوز هستند.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱