توصیه‌هایی برای موفقیت در آزمون‌های علمی استخدامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توصیه‌هایی برای موفقیت در آزمون‌های علمی استخدامی

1- چنانچه قصد دارید بدون مطالعه منابع و جزوات استخدامی و فقط با تست‌زنی و مراجعه به نمونه سوالات آزمون‌های استخدامی ادوار گذشته، در آزمون استخدامی جدید موفق شوید، غیرممکن است. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که سطح کیفی معلومات فردی که هم کلیه منابع و هم کلیه نمونه سوالات ادوار گذشته کنکور سراسری را مطالعه می‌کند با کسی که صرفاً اقدام به تست‌زنی می‌کند، متفاوت است. پس با توجه به اینکه همیشه افرادی هستند که هردوی این موارد را مطالعه می‌کنند، سعی کنید از آن‌ها عقب نمانید و هم به جزوات و منابع استخدامی و هم نمونه سوالات ادوار گذشته مراجعه کنید.
2- سعی کنید به‌جای حفظ کردن نمونه سوالات و پاسخ آن‌ها، اقدام به یادگیری کلیه مباحث موجود در منابع استخدامی کنید تا دیرتر فراموش شوند.
3- به دروس عمومی آزمون استخدامی اهمیت دهید، چراکه در اکثر آزمون‌های استخدامی کسب 60-50 درصدی نمره در آزمون عمومی، شرط حائز اهمیت بودن شما برای تصحیح پاسخنامه آزمون اختصاصی است. لذا سعی کنید در این بخش، مطالعه کافی داشته باشید.
4- توجه داشته باشید که داشتن نمره منفی در اکثر آزمون‌های استخدامی رایج است، اما جهت کسب اطمینان، حتماً سعی کنید پیش از شروع آزمون از طریق منبعی معتبر از این موضوع آگاه شوید و بر این اساس اقدام به پاسخگویی به سوالات آزمون استخدامی نمایید، چراکه وجود نمره منفی در آزمون شما را مجاب می‌کند تا از پاسخ دادن شانسی به سوالات اجتناب کنید.
5- سعی کنید با کسب اطلاع از میزان دانش سایرین، اقدام به سنجش اطلاعات علمی خود با آن‌ها نمایید. این کار به شما کمک می‌کند در جهت افزاش سطح علمی خود گام بردارید.
6- بخش اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی که در اکثر آزمون‌های استخدامی وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است، لذا سعی کنید مطالعه بیشتری روی این بخش داشته باشید.
7- بخش هوش و استعداد تحصیلی موجود در آزمون‌های استخدامی نیاز به مطالعه چندانی ندارد. پاسخ‌دهی به سوالات این بخش تا حد زیادی به هوش و آمادگی ذهنی شما بستگی دارد. اما شما می‌توانید جهت کسب موفقیت بیشتر در این بخش، از نمونه سوالات موجود در سایت و یا نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون‌های استخدامی برای تست‌زنی استفاده کنید.
8- در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی، حتماً به مواد آزمون اعلام شده توسط ارگان مربوطه توجه داشته باشید، چراکه ممکن است این مواد هرساله تغییراتی داشته باشند.
9- در برخی از آزمون‌های استخدامی، ارگان مربوطه علاوه بر ذکر مواد آزمون، اقدام به قرار دادن جزوات و یا لیست منابعی که باید برای آزمون مطالعه شوند، می‌کند. وجود این منابع و جزوات برای کسب موفقیت در آزمون می‌تواند کمک شایان توجهی به شما بکند.
10- ناامیدی در آزمون‌های استخدامی، شما را به شکست نزدیک می‌کند. بهتر است با عدم قبولی در یک یا چند آزمون استخدامی، به‌جای ناامید شدن، تلاش خود را مضاعف کرده و برای کسب موفقیت و قبولی در آزمون بعدی، منابع، جزوات و نمونه سوالات بیشتری را مطالعه نمایید.
11- با فکر تقلب، سر جلسه امتحان حاضر نشوید. این تفکر، نه‌تنها شما را از مساله اصلی که مطالعه و قبولی در آزمون استخدامی است، منحرف می‌کند، بلکه تمرکز شما را بر آزمون از بین برده و ناچار خواهید بود تمام حواستان را بر این کار معطوف نمایید. توجه داشته باشید که با توجه به قوانین اعمال‌شده فراوان از سوی سازمان سنجش بر آزمون، انجام این کار برای شما دشوار بوده و صرفاً استرس مضاعفی بر شما وارد خواهد کرد. پس به‌جای تمرکز بر این کار، به مطالعه بپردازید.