اخبار / دانشگاهی / راه اندازی کارشناسی پیوسته فنی و حرفه ای برای اولین بار به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه اندازی کارشناسی پیوسته فنی و حرفه ای برای اولین بار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در تلاش هستیم تا مقطع کارشناسی پیوسته فنی و حرفه ای را در این دانشگاه راه اندازی کنیم اما کارشناسی در این مرکز علمی با سایر دانشگاه ها متفاوت است.

مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور تصویب شده بود که حدود ۴۰ درصد دانشجویان ایران باید به عنوان تکنیسین تربیت شوند، بنابراین افزایش تربیت نیروی انسانی ماهر و به اصطلاح «آچار به دست» ضروری است.

وی ادامه داد: این نیروها همان تکنیسین‌هایی هستند که دوره‌های ۲ ساله کاردانی را با موفقیت گذرانده‌اند. تربیت این نیروها در نظام کلاسیک آموزشی کشور، بر عهده دانشگاه فنی و حرفه‌ای است وظیفه آموزش‌های غیرکلاسیک را سازمان فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی بر عهده دارد.

شفیعی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم با سایر دانشگاه‌ها موازی کاری کنیم، ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که دوره‌های جدید دو ساله برای تکنیسین شدن کافی نیست برای همین دوره کارشناسی فنی و حرفه ای را طراحی کرده ایم.

وی افزود: بنا داریم رشته‌های کارشناسی فنی‌و حرفه‌ای را با کیفیت دانشگاه‌های مشابه در کشورهایی مانند آلمان و اتریش ارتقاء دهیم تا دانشجویان‌ به مهارت‌های سطح بالای فنی‌وحرفه‌ای دست یابند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یادآورشد: در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۵ نفر تکنیسین کاردان، یک کارشناس وجود دارد که در کشور ما این نسبت برعکس است. حال آن که حتی یک تکنیسین ماهر و مؤثر در چرخه اقتصادی کشور، بهتر از فارغ التحصیل دکتری است که جایگاهی در بازار کار ندارد.

وی افزود: با ابلاغیه سال گذشته سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مراکز تحت مدیریت خود مبنی بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی، ۲۸۰ میلیارد ریال لوازم و تجهیزات تولید داخلی خریداری شد که ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی برای دانشگاه به همراه داشت.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه فنی و حرفه ای
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵