اخبار / دانشگاهی / تعطیلی و انحلال ۵۰ موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی در ۳سال گذشته به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعطیلی و انحلال ۵۰ موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی در ۳سال گذشته

مدیر کل سابق دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم گفت: طی سه سال گذشته ۵۰ الی ۶۰ موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی تعطیل، منحل و یا اینکه ظرفیت پذیرش آن صفر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم عصر امروز در وزارت علوم برگزار شد.<>کارن ابری نیا در این مراسم گفت: این آمدن و رفتن مدیران خیلی مسئله بااهمیتی نیست آنچه اهمیت دارد سیاست هایی است که در اجرا پیش بینی می شود.

<>وی افزود: از ابتدای این دولت این امید در جامعه ایجاد شد که نابسامانی و به هم ریختگی که وجود دارد مدیریت شود. من نیز با این امید سال ۹۲ با خوشحالی این مسئولیت را قبول کردم اگر چه در دانشگاه از مشغولیت های علمی زیادی برخوردار بودم. آمدم که خدمتگذار باشم و مقداری حوزه آموزش غیردولتی را ساماندهی کنم.

<>ابری نیا تصریح کرد: خوشبختانه با وجود اینکه وزارت علوم سرپرست های متعددی را در چند سال عوض کرد سیاست ها در قبال غیردولتی ها یکسان بود و تقویت شد.

<>مدیرکل سابق دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم گفت: در کشور ما در طول چند سال گذشته بخش غیردولتی بسیار فعال بوده و خوب عمل کرده و برخی از موسسات به دانشگاه تبدیل شده اند و باید حمایت شوند و حمایت های ما طی سه سال گذشته با این رویکرد بوده است که فرصتی را فراهم کنیم، مجوز لازم برای توسعه فعالیت ها اخذ شود و از طرفی هم آنها را هدفمند و ساماندهی کنیم.

<>وی گفت: ۸۰ موسسه غیرانتفاعی در سال ۸۴ به ۳۵۳ مدرسه در سال ۹۲ افزایش یافته بودند و اینها نیازمند ساماندهی بودند.

<>ابری نیا تصریح کرد: سعی کردیم فعالیت آنها را در جاههایی که با کیفیت آموزش عالی مغایر بود اصلاح کنیم. طی سه سال گذشته ۵۰ الی ۶۰ موسسه غیردولتی تعطیل، منحل و یا ظرفیت آنها صفر شده است و این روند در راستای کیفی سازی ادامه خواهد داشت.

<>مدیرکل سابق دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم به سطح بندی موسسات غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: این موسسات در ۵ سطح، سطح بندی شدند، موسساتی که از سطح بالاتری برخوردار بودند حمایت شده و می توانند توسعه یابند و از پذیرش دانشجو در موسسات ضعیف جلوگیری شد و آنهایی که کمی ارتقا یافته بودند توسعه آنها محدود شد.

<>وی همچنین از اعتماد وزیر علوم و معاون وزیر طی این دوره ها تشکر کرد.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵