اخبار / دانشگاهی / کلید نهایی آزمون دکتری تخصصی پزشکی منتشر شد- اعلام کارنامه اولیه در 24 آذر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کلید نهایی آزمون دکتری تخصصی پزشکی منتشر شد- اعلام کارنامه اولیه در 24 آذر

کلید نهایی 58 رشته تخصصی در آزمون دﻛﺘﺮي ﺗﺨﺼﺼﻲ (Ph.D) رﺷﺘﻪ ﻫﺎي ﻋﻠﻮم ﭘﺎﻳﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ، ﻃﺐ ﺳﻨﺘﻲ، ﺗﺎرﻳﺦ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ، ﻣﻮاد دﻧﺪاﻧﻲ، ﺳﻼﻣﺖ دﻫﺎن و دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودي دوره دﻛﺘﺮي ﺗﺨﺼﺼﻲ (Ph.D ) این رﺷﺘﻪ ﻫﺎ روز پنجشنبه 16 آبان برگزار شد و در این دوره از آزمون 7 هزار و 2 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 4 هزار و 333 داوطلب زن و 2 هزار و 669 داوطلب مرد بودند.
با رسیدگی به اعتراض به سئوالات آزمون کلید نهایی آزمون منتشر شد و اسامی ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻣﺮﺣﻠﻪ اول آزﻣﻮن (دو ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﻴﺖ) و اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﻴﻞ از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ روز 24 آذرماه منتشر خواهد شد.
آزمون شامل دو مرحله كتبي ( 70 درصد) و مصاحبه (30درصد) بود که پس از برگزاری آزمون كتبي در روز 16 آبان، آزمون مرحله دوم (مصاحبه) در روزهای 14 تا 19 دیماه ماه برگزار خواهد شد. از داوطلباني كه در آزمون كتبي مرحله اول حدنصاب لازم را با توجه به سهميه مربوطه كسب كرده اند به تعداد دو برابر ظرفيت، جهت آزمون شفاهي مرحله دوم دعوت به عمل خواهد آمد.
ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻧﻬﺎﻳﻲ آزﻣﻮن دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی ﺳﺎﻋﺖ 18 روز 6 بهمن منتشر می شود و بر اساس اعلام مرکز سنجش در نهایت یک هزار و 206 نفر در 58 رشته تخصصی پزشکی پذیرفته می شوند.

تاریخ خبر شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲