اخبار / کنکور سراسری / مشاوره رایگان به دانش آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور 89 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

مشاوره رایگان به دانش آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور 89

رئيس اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 42 پايگاه انتخاب رشته در دبيرستان‌هاي شهر تهران، به صورت رايگان به دانش‌آموزاني كه در كنكور امسال مجاز شده‌اند، خدمات مشاوره ارائه مي‌دهد زكريا يازرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه نقش مراكز آموزشي غير دولتي در تحول بنيادين، كمتر از نقش نظام رسمي آموزشي نيست، اظهار داشت: مجتمع‌هاي آموزشي غير دولتي يكي از تأثيرگذارترين مراكز در راستاي تحقق اهداف آموزش و پرورش در تحول بنيادين است.
وي با اشاره به اينكه امروزه مراكز آموزشي غيرانتفاعي به عنوان مكمل‌هاي نظام تربيتي شناخته شده‌اند، ادامه داد: همگرايي اين مراكز با نظام تعليم و تربيت اسلامي موجب تسريع در تحول نظام آموزشي كشور مي‌شود.

* ايجاد 3 هزار پايگاه اوقات فراغت در شهر تهران

رئيس اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به حمايت همه جانبه آموزش و پرورش از مراكز آموزشي غير دولتي افزود: آموزش و پرورش حمايت خود از اين مراكز را به دو طريق اجرايي و كارگروهي كه متشكل از كارشناسان حقوقي، تربيتي، آموزشي، اقتصادي و نمايندگان شوراي هماهنگي آموزشگاه‌هاست، انجام مي‌دهد.
يازرلو با اشاره به حساسيت بالاي موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان بيان كرد: شهر تهران امسال با 862 ميليون نفر ساعت اوقات فراغت دانش‌آموزان مواجه بود كه در همين راستا برنامه‌ريزي‌هاي شايسته‌اي صورت گرفته است.
وي با بيان اين مطلب كه حدود 3 هزار درسه از مجموع 6 هزار مدرسه شهر تهران به پايگاه‌هاي اوقات فراغت اختصاص پيدا كرده است، گفت: هر مدرسه با 6 سبد از برنامه‌هاي فرهنگي و تربيتي، 18 هزار برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است.
وي به طرح هجرت 3 و مدارس قرآني اشاره كرد و افزود: ظرفيت طرح هجرت 3 كه در ابتدا 2 ميليون نفر در روز بود اكنون به 4 ميليون نفر در روز رسيده است؛ يك‌هزار مدرسه قرآني نيز در ابتداي تابستان افتتاح شد كه از ديگر اقدامات براي غني‌سازي اوقات فراغت بود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹