اخبار / تحصیلات تکمیلی / سال تحصیلی جدید طلاب غیر ایرانی 24 شهریورماه آغاز می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سال تحصیلی جدید طلاب غیر ایرانی 24 شهریورماه آغاز می‌شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی 90 _ 91 طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی با حضور آیت الله سبحانی در قم برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا اعرافی گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی روز 24 شهریورماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراسم از حضور آیت الله سبحانی برای بهره مندی استادان و طلاب از ایشان دعوت شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره میزان دانش پژوهان ورودی سال جدید به جامعة المصطفی العالمیه بیان داشت: سالانه حدود هزار نفر از این نهاد حوزوی فارغ التحصیل و هزار نفر نیز وارد آن می شوند.

وی با اشاره به رویکرد جامعه المصطفی العالمیه در تربیت مبلغ برای نیازهای خارج از ایران گفت: رویکرد ما همان طور که مراجع معظم تقلید نیز تاکید دارند مبلغ پروری است و برخی از رشته ها اختصاصا به تربیت مبلغ می پردازد.

اهداف جامعه المصطفی

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهارداشت: کلیه رشته‌های جامعه المصطفی العالمیه چهار هدف اصلی یعنی تربیت مبلغ، مدرس، محقق و مدیر را دنبال می‌کند و در برخی رشته‌ها به صورت خاص مبلغ تربیت می‌کنیم و بسته‌های ویژه تربیت مبلغ طراحی کرده‌ایم.

اعرافی با اشاره به فعالیت 200 انجمن فرهنگی از سوی طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی اضافه کرد: در حال حاضر 200 انجمن فرهنگی داریم که خود طلاب در آنها فعالیت‌های تبلیغی، رسانه‌ای و فرهنگی و هنری دارند.

وی برگزاری جشنواره های فرهنگی - هنری و پژوهشی طلاب غیرایرانی با عناوین طوبی و شیخ طوسی را از جمله برنامه هایی برشمرد که در راستای آشنایی بیشتر طلاب با تلفیق تبلیغ با ابزار روز انجام می‌شود.

تدریس 100 رشته در جامعه المصطفی

وی درباره رشته‌های تحصیلی در جامعه المصطفی یادآورشد: هم اکنون نزدیک به 100 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که 4 یا 5 رشته جدید در مقطع دکتری در سال جدید اضافه می‌شود.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰