اخبار / دانشگاهی / ساخت دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ساخت دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله

دستگاه شارژی تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شد.
امین کشاورز قزل قشلاق مخترع دستگاه شارژی پله‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دستگاه تسهیل‌کننده حرکت معلولان بر روی پله به صورت شارژی، سیار و به شکل خودرو کار می‌کند.
وی افزود: این دستگاه دارای خصیصه پله‌نوردی به واسطه ابتکار چرخ‌های خاص و نوین است که به هیچ سازه یا ادواتی مثل نرده یا دیواره کنار پله‌ها نیز متصل نیست.
کشاورز ادامه داد: این دستگاه قابلیت حمل وزنه‌ای تا وزن 150 کیلوگرم و حتی در صورت نیاز به واسطه تقویت موتور و عناصر دستگاه بیشتر از این وزن را دارد.
وی عنوان کرد: این دستگاه در سطوح مختلفی اعم از سطح صاف و بی شیب یا شیبدار یا مسیرهای ناهموار و پلکانی اعم از پله‌های منازل، مدارس، بیمارستان و غیره که با هر ابعاد و اندازه‌ای به لحاظ ارتفاع پله و کف پله، راه پله‌ها و راهروها و پاگردهای با درجه شیب کمتر از 50 درجه نسبت به افق، قابلیت نصب دارد.
این مخترع کشورمان گفت: حتی در کنار جداول جوی خیابان‌ها، پاشنه‌های درب‌ها، آستانه ورودی درب‌های اتاق‌ها و تک پله‌ها در آشپزخانه و غیره می‌توان از این دستگاه برای تسهیل در حرکت معلولان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: این دستگاه بر روی هر سطحی با هر جنس پوشش مصالحی اعم از آسفالت، سنگ، بتن، پلاستیک، آهن، سرامیک و غیره توسط یک اپراتور به صورت اتوماتیک فعال می‌شود.
وی اظهار داشت: این دستگاه برای استفاده کنندگان مشکلی ایجاد نکرده و به راحتی در یک فضا به طول یک متر و عرض 2/1 متر 360 درجه گردش می‌کند.
به گفته کشاورز، از طریق این دستگاه می‌توان مشکلات تردد با ویلچر معلولان را برطرف کرد.
کلمات کلیدی: حرکت معلولان بر روی پله، تسهیل حرکت معلولان بر روی پله، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دستگاه شارژی تسهیل‌کننده حرکت معلولان

تاریخ خبر یکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۲