اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / خبرهای خوب برای دستیاران پزشکی و جذب نیروهای تخصصی از بین رتبه های برتر آزمون (1 شهریور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

خبرهای خوب برای دستیاران پزشکی و جذب نیروهای تخصصی از بین رتبه های برتر آزمون (1 شهریور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رسیدن اخبار خوبی درباره حقوق دستیاران خبر داد و گفت: همکاری با نظام پزشکی و انجمن های علمی را یکی از مهمترین فعالیت های وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت تخصصی می دانیم.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در نشست دبیران بوردهای تخصصی وزارت بهداشت با تبریک روز پزشک ابراز امیدواری کرد با کمک اعضای وزارت بهداشت و هیات های ممتحنه آزمون دانشنامه به خوبی و در امنیت کامل برگزار شود.
وی افزود: حال که ما در مسند قضاوت قرار می گیریم و بین افرادی که در دانش و مهارت درست آموخته اند با کسانی که حداقل ها را کسب نکرده اند افتراق می گذاریم.
هاشمی در پاسخ به انتظارات دبیران بورد در توجه به رشته های مادرتخصصی گفت: راه حل همه اینها تصحیح تعرفه ها و تعریف درست از بین رشته ای ها است و در نهایت قطع کامل ارتباط پزشک با بیمار در زمینه مالی.
وی خاطرنشان کرد: بازگشت به حکیم بودن آرزوی هر پزشکی است، ممکن است خیلی ها لباس پزشکی بپوشند اما در نهایت فقط علم را به خاطر علم و طب را به خاطر طب دنبال کنند، باید بدانیم توجه به مردم و نیازهای آنها و ایجاد بیمه با عمق خوب برای همه مردم آرزوی همه ما است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته است اما باید لوازم آن نیز فراهم شود و نیاز است در سال 93 اعتبارات مناسبی را دریافت کنیم.
وی همکاری با نظام پزشکی و انجمن های علمی را یکی از مهمترین فعالیت های وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت تخصصی برشمرد و گفت: ما باید با این دو حوزه به نقطه نظرات واحدی برسیم چرا که تصمیم سازی باید از انجمن ها بربیاید و تلاش کنیم مسایل را رفع کرده و در این میان به رشته های مادر هم توجه بیشتری داشته باشیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم کار را از مسیر کسانی که کاردان هستند و با احترام به خرد آنها و جمع خردمندی که موردمشورت قرار می گیرند پیش ببریم. در این زمینه هم به نظارت همه احترام می گذاریم چرا که معتقدم سیستم باید آنقدر شفاف باشد که هر کس سوالی در این زمینه داشته باشد بتوان براساس ضوابط و تصمیمات مبتنی بر آن به آن پاسخ داد.
وی با اشاره به دورانی که خودش در دبیرخانه شورای تخصصی پزشکی مسئولیت داشت، گفت: برای انتخاب دبیران بورد باید راه حل مناسبی پیدا کرد. زمانی که من در این جا حضور داشتم دبیران بورد به صورت انتخابی بودند اما بداخلاقی هایی بین خودمان صورت گرفت که موجب شد این مساله به انتصابی بودن ختم شود. در هر حال نه انتصابی بودن نه انتخابات بدین شیوه راه حلی مناسبی نیست و باید با نظرات انجمن ها و گروه های تخصصی راه حل میانه ای برای آن برگزید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جذب نیروهای تخصصی که در آزمون ها رتبه های برتر را به خود اختصاص می دهند، گفت: این مساله باید با همکاری معاونت درمان مورد توجه قرار گیرد چرا که پیدا کردن یک نیروی خوب بسیار سخت است و افرادی که وارد درمان می شوند و از آموزش فاصله می گیرند چندان برای حوزه آموزش مناسب نیستند.
وی درباره حقوق دستیاران تاکید کرد: درباره حقوق دستیاران صحبت هایی شده است و خبرهای خوبی در راه است، البته چندان زیاد نیست اما می تواند گشایشی را برای آنها ایجاد کند.

تاریخ خبر شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۲