اخبار / دانشگاهی / حذف سریع کنکور از بدنه آموزش کشور امکان‌پذیر نیست به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف سریع کنکور از بدنه آموزش کشور امکان‌پذیر نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف سریع کنکور از بدنه آموزش کشور امکان پذیر نیست، گفت: عدم نقدپذیری مغایر با شعارهای دولت است.
<>اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان سمنان درباره برخی سیاست‌های دولت در حوزه آموزش کشور و مطرح کردن بحث چالش‌های کنکور از سوی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حذف تدریجی کنکور از حوزه آموزش کشور و جایگزینی عملکرد سه ساله متوسطه دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در مجلس نهم تصویب شد.

<>

<>عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان کنکور را فعلاً به شکل کامل حذف کرد؛ زیرا در برخی از رشته‌ها، متقاضی بیشتر از ظرفیت موردنیاز برای جذب در دانشگاه‌هاست.

<>

<>عباسی با تأکید بر اینکه به همین خاطر حذف سریع کنکور در بدنه آموزش کشور امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: سنجش نمرات و در مجموع عملکرد سه ساله متوسطه دانش‌آموزان هم باید با دقت صورت گیرد.

<>

<>عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها متقاضی کمتر از ظرفیت است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، نیازی احساس نمی‌شود تا متقاضیان این رشته‌ها از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند.

<>

<>به گزارش فارس؛ دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش اخیراً در سخنانی کنکور را بلای بزرگی که نصیب سیستم آموزش و پرورش شده است، دانسته و گفته بود: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و باید از فشار زیادی که به دانش‌آموز و اولیای او در این زمینه وارد می‌آید، جلوگیری شود.

<>عدم نقدپذیری مغایر با شعارهای دولت است

<>عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با ورود به بخشی دیگر از سیاست‌های دولت در بحث نقدپذیری اضافه کرد: برخی از مدیران دولت تحمل نقدپذیری را ندارند و این موضوع در بدنه دولت نوعی ضعف به شمار می‌رود.

<>وی با تأکید بر اینکه برخی از مدیران در بدنه دولت به‌جای استقبال از نقد بیشتر با آن مقابله می‌کنند، تصریح کرد: این رفتارها باید در بدنه دولت اصلاح شود.

<>عباسی اظهار کرد: عدم نقدپذیری با شعارهای دولت مغایرت دارد و برای نظام جمهوری اسلامی هم این رفتار دولت مناسب نیست.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵