اخبار / دانشگاهی / جزئیات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی اعلام شد

سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی تیر ماه سال ۹۶ برگزار می شود و داوطلبان تا ۲۰ اسفند ۹۵ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

<>به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۹۶ از ۱۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ۹۵ ادامه دارد.

<>داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، فرم تقاضانامه ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کنند و مدارک خود را که اسکن کرده و آن را به صورت اینترنتی ارسال کنند. ثبت نام و ارسال مدارک به طور همزمان از طریق سایت انجام خواهد شد.

<>آزمون راس ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۹۶ برگزار می شود و کارنامه اولیه تمامی داوطلبان و اسامی واجدین شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی از طریق سایت اعلام خواهد شد.

<>آن دسته از داوطلبانی که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

<>کسب نمره برای تمامی سهمیه ها به جز سهمیه آزاد، تابع مقررات مربوط به خود است. متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان در صورت کسب حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته – محل مورد تقاضا بصورت آزاد مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

<>کارنامه حاوی نمره و رتبه کلیه داوطلبان (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

<>تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد کل نمره آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند رشته/محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت مورد نظر در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

<>داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه انتخاب کند.

<>معیار پذیرش داوطلبان: ابتدا نمره کسب شده و سپس اولویت رشته / محل انتخابی داوطلب خواهد بود. در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/محل نکند واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

<>نتیجه بررسی مدارک داوطلبان در تاریخ اول خرداد ۹۶ اعلام می شود. 

<>شرایط عمومی لازم برای پذیرش دستیار در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شده است.

<>سهمیه های آزمون دستیاری دندانپزشکی شامل سهمیه های اصلی از جمله سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی (قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی) و سهمیه های مازاد شامل سهمیه مازاد بر اساس آیین نامه اجرایی «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر» (۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت کل) و سهمیه کادر نیروهای مسلح (۲.۵ درصد مازاد بر ظرفیت کل) است.

<>داوطلب جهت ثبت نام باید با مراجعه به سایت http://www.sanjeshp.ir نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۵۵۰ هزار ریال اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند. مبلغ پرداختی غیر قابل استرداد است.

<>به استناد آئین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی پس از اعلام قبولی داوطلب، تغییر رشته ممنوع است. متعهدین سهمیه مناطق محروم (بومی) طبق مفاد قانون مربوطه از این امر مستثنی بوده و امکان جابجایی ندارند.

<>آزمون به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان ۲۲ تیر ۹۶ برگزار می شود.

<>بر اساس مصوبات شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، ۳۰ سوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی و در مجموع ۲۵۰ سوال در آزمون طرح می شود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵