اخبار / تحصیلات تکمیلی / تقویم کنکورهای سراسری دانشگاههای دولتی و غیردولتی در سال 89 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تقویم کنکورهای سراسری دانشگاههای دولتی و غیردولتی در سال 89

کنکورهای سراسری و کاردانی به کارشناسی دانشگاههای سراسری، کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، کنکورهای فراگیر پیام نور در مقاطع مختلف از مهمترین آزمونهایی است که در نیمه اول سال 1389 برگزار می شود. کنکورهای سراسری و کاردانی به کارشناسی دانشگاههای سراسری، کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، کنکورهای فراگیر پیام نور در مقاطع مختلف از مهمترین آزمونهایی است که در نیمه اول سال 1389 برگزار می شود. کنکور سراسری 89 دانشگاههای دولتی به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری دانشگاههای دولتی آذرماه سال گذشته اقدام به ثبت نام کردند و بر اساس آمار سازمان سنجش&nbsp60 درصد از تعداد کل ثبت نام کنندگان در این کنکور را زنان تشکیل می دهند.. در این آزمون یک میلیون و 278 هزار و 433 داوطلب ثبت نام کردند که این تعداد 35 هزار و 917 نفر بیشتر از تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سال 88 بوده است. اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص توزیع کارت آزمون سراسری 31 خرداد منتشر می شود و کارت ورودی این آزمون نیز از 5 تا 9 تیرماه توزیع خواهد شد. آزمون سراسری سال 89 دهم، یازدهم و دوازدهم تیر ماه برگزار و نتایج اولیه آن در نیمه اول مرداد ماه و نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد کارنامه نهایی داوطلبان نیز در مهر ماه سال آینده منتشر می شود.   کنکور کاردانی به کارشناسی 89 دانشگاههای دولتی   آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز که ثبت نام آن اواخر سال گذشته انجام شد، صبح و عصر پنجشنبه 7 مردادماه برگزار می شود.   388 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند و کلیه داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون شده اند، می توانند از 15 تا 18 فروردین 89 با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی اقدام و در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات براساس دستورالعمل مندرج در سایت اقدام کنند.   کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی از روز دوشنبه 4 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌ گیرد.   آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صبح و عصر پنجشنبه 7 مردادماه برگزار می شود.

کنکور کارشناسی ارشد 89 دانشگاههای دولتی  
نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 89 که بهمن ماه سال گذشته با رقابت بیش از 800 هزار داوطلب برگزار شد، اواخر اردیبهشت ماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند در صورت مجاز بودن هفته اول خرداد ماه انتخاب رشته می کنند.   پس از انتخاب رشته داوطلبان در خرداد ماه نتایج نهایی در هفته اول شهریور ماه اعلام می شود.   ظرفیت پذیرش در این کنکور به گفته رئیس سازمان سنجش نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و 45 تا 50 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال پذیرفته خواهند شد.  
امتحانات ‌139 کد رشته‌‌ امتحانی‌ آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعد از ظهر روزهای‌ 28، 29 و 30 بهمن ماه 1388 باشد.   کنکور کارشناسی ارشد 89 دانشگاه آزاد  
به گزارش مهر، کنکور کارشناسی ارشد 89 دانشگاه آزاد نیز که ثبت نام آن بهمن ماه سال گذشته انجام شد،&nbsp23 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود.  
ظرفیت پذیرش در این کنکور در تمام رشته محل های گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی 15 نفر و در تمام رشته محل های گروههای علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی 18 نفر است.  
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روزهای 20 تا 22 اردیبهشت ماه 89 از طریق سامانه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود.   نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 89 دانشگاه آزاد در نیمه اول شهریور ماه 89 منتشر می شود.  
کنکور سراسری سال 89 دانشگاه آزاد  
به گزارش مهر، برای آزمون غیرپزشکی کنکور سراسری 89 دانشگاه آزاد بیش از 5 هزارو 900 رشته محل در نظر گرفته شده است . این آزمون&nbsp17 و 18 تیرماه و آزمون علوم پزشکی سراسری 89 دانشگاه آزاد اول مرداد سال 89 برگزار خواهد شد.   آزمون دوره های فراگیر پیام نور   آزمونهای فراگیر دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شوند.

داوطلبان می توانند از طریق سایت سنجش دو روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.
    امسال شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور تغییر کرده و این دانشگاه حد نصاب هایی در نظر گرفته است. دانشگاه پیام نور ظرفیتهایی را برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته که این ظرفیت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد افزایش داشته است.
    عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با مهر از دو برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور برای هر رشته محل حداکثر 15 نفر در نظر گرفته شده است.

تاریخ خبر شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹