اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / بیست و ششمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بیست و ششمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی آغاز شد

بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی با حضور معاونان وزارت بهداشت، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دبیر شورای آموزشی پزشکی تخصصی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از اساتید طراح سوال آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نهایت دقت و تلاش توسط همکاران دانشگاه انجام شده تا امکانات لازم برای اجرای بهینه این آزمون فراهم شود. وی افزود: این آزمون بخش کوچکی از تلاشهای انجام شده در جهت تربیت نیروی انسانی و دانش آموختگان پزشکی است و از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سرنوشت ساز است. امیدوارم همکاران و اساتید نهایت دقت و تلاش خود را بکار گیرند تا این آزمون سرنوشت ساز بطور واقعی بتواند در آخرین مرحله از دوره آموزشی، افراد را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهد. ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: آزمون دانشنامه فرصتی برای بازنگری اساسی در خصوص تربیت نیروهای دانش آموخته است. وی با اشاره به اینکه رشته های فوق تخصصی ممکن است تهدیدی برای فاصله گرفتن فارغ التحصیلان این رشته ها از نیازهای اساسی سلامت مردم و امور تخصصی باشد، گفت: ما باید با یک نگاه همه جانبه به سلامت مردم بگونه ای رفتار کنیم تا افرادی که در گروههای آموزشی در رشته های فوق تخصصی تحصیل می کنند خود را به یک موضوع  خاص و مهارت خاص در رشته تخصصی خودشان محدود نکنند زیرا اکثریت آحاد جامعه کماکان نیازمند معنای اساسی سلامت و نیازهای واقعی سلامت هستند. در ادامه مراسم دکتر محمدعلی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت : فضای امروز نظام سلامت و آموزش پزشکی فضای تحول ، حرکت ، پیشرفت و تعالی است . وی با اشاره به این موضوع که مفهوم تحول باید در محافل علمی مورد بحث قرار گرفته و ابعاد آن شناسایی شود افزود: مفهوم تحول در تفکر دینی اسلامی و آرمان افق آن بمعنای تحول به احسن الحال است و احسن الحال در نظام سلامت به معنای تحقق عدالت در سلامت است که جمع های شایسته نظیر این جمع ضمن بررسی سیاست های موجود باید راه ها و فرازهای تحقق مفهوم عدالت در برخورداری از خدمات سلامت را مورد بررسی قرار دهند. دکتر محققی اجرای برنامه پزشک خانواده را در راستای تحقق عدالت در برخورداری از سلامت بر شمرد و اظهار داشت: مصداق احسن الحال در بحث علمی نیز مرجعیت علمی است که از سوی مقام عظمای رهبری مطرح شده است و در درجه اول متوجه جمع های فرهیخته ای همچون این جمع است. و تاکید جدی محافلی نظیر بورد باید بر این باشد که آیا فعالیت آنها درجهت مرجعیت علمی است یا خیر.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: نظام اسلامی ما برای تحقق مرجعیت علمی ، نقشه جامع علمی را طراحی کرده است که هدف آن نیل به قله های رفیع علمی در منطقه و جهان است. لازمه تحقق این امر تلاش و جهاد علمی است که باید در این راستا با برنامه ریزی های لازم ضمن تولید علم  به خود کفایی برسیم.

تاریخ خبر شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱