اخبار / دانشگاهی / برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای دانشگاه پیام نور اندیمشک به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای دانشگاه پیام نور اندیمشک

رییس دانشگاه پیام نور اندیمشک با اعلام افتتاح ساختمان جدید آموزشی این واحد آموزشی، تغییرات برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید برای 3100 دانشجوی این دانشگاه و برنامه‌های توسعه‌ای آتی را تشریح کرد.
فرهاد کیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ساخت این فضای آموزشی از سال 85، اظهار داشت: این ساختمان در سه طبقه مشتمل بر 18 کلاس درس و مجهز به آخرین متد ساخت صندلی و برد، 2 کارگاه کامپیوتر، 2 کارگاه فیزیک، شیمی و کشاورزی، یک کتابخانه با مساحت 450 مترمربع و یک سالن امتحانات، در مجموع در فضایی به مساحت 3000 مترمربع به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه با افتتاح این ساختمان تمام کلاس‌های نیمسال جدید در این مکان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این ساختمان با توجه به تجهیزات مطلوب آن، تنها ساختمان آموزشی دایر در اندیمشک است که با بهره‌برداری از آن در مهرماه امسال محل برگزاری کلاس‌های حدود 3100 دانشجوی دانشگاه خواهد بود که البته قابلیت پوشش 7000 هزار دانشجو را نیز دارد.
رییس دانشگاه پیام نور اندیمشک با اشاره به مشکلات دانشجویان این دانشگاه پیش از افتتاح این ساختمان آموزشی، افزود: پیش از این کلاس‌های دانشجویان در فضایی با مسافت حدود 6 کیلومتر خارج از شهر برگزار می‌شد که مشکلات بسیاری از قبیل دشواری رفت و آمد و امنیت برای دانشجویان ایجاد می‌کرد؛ با افتتاح ساختمان جدید آموزشی کلاس‌های سال جدید به این مکان منتقل شد که علاوه بر مجاورت با فضای اداری دانشگاه، امکان مناسبی برای آسایش و رفاه دانشجویان فراهم کرده است.
وی به طرح‌های آتی دانشگاه برای افزودن فضاهای جدید اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود فضایی به مساحت 300 مترمربع بالای ساختمان اداری دانشگاه، در آینده پیگیر ساخت دو سالن 150 متری به عنوان سوله ورزشی و دیگر فضاهای مورد نیاز هستیم.
وی از اخذ مجوز رشته فلسفه در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اخذ مجوز این رشته و راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه، با نهایی شدن مراحل ایجاد این رشته، پذیرش دانشجو از مهرماه 93 آغاز می‌شود، همچنین یک فضای دیگر به مساحت 630 مترمربع مشتمل بر شش کلاس درس و امکانات دیگر در بخش دیگری از شهرستان در اختیار دانشگاه قرار دارد که در آینده و با راه‌اندازی این رشته، به عنوان ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بازسازی و راه‌اندازی می‌شود.
رییس دانشگاه پیام نور اندیمشک با بیان اینکه برای احداث ساختمان جدید آموزشی دانشگاه یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی دانشگاه هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبار به صورت مقطعی و طی سه فاز تخصیص داده شد، البته بنا به دلایلی پیشرفت فیزیکی احداث ساختمان به کندی انجام شد، اما از سال 91 ساختمان اداری دانشگاه که به صورت اجاره در اختیار دانشگاه آزاد شهرستان بود، مجدد پس گرفته شد و با نظارت پیگیر بر روند ساخت پروژه، امسال ساختمان آموزشی اتمام و به بهره‌برداری رسید؛ همچنین در تجهیز ساختمان 200 میلیون تومان اعتبار از محل منابع شرکت نفت تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 رشته مشتمل بر رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و پایه در این واحد آموزشی فعال است، اظهار داشت: مهرماه امسال هم رشته شیمی در مقطع کارشناسی راه‌اندازی و پذیرش 40 دانشجو در این رشته انجام شد؛ همچنین سال آینده دو رشته تربیت بدنی و تاریخ به رشته‌های دانشگاه افزوده خواهد شد.
کیانفر با بیان اینکه پیش از بهره‌برداری از ساختمان جدید آموزشی به دلیل کمبود فضا، کلاس‌ها در تمام طول هفته و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز برقرار بود، افزود: با بهره‌برداری از این فضا قابلیت تجمیع کلاس‌های دانشجویان در سه روز هفته نیز وجود دارد، اما به منظور ایجاد شرایط بهتر برای دانشجویان، کلاس‌ها در چهار روز هفته سازماندهی شدند.
رییس دانشگاه پیام نور اندیمشک با اشاره به موقعیت جغرافیایی این دانشگاه در شهرستان اندیمشک به عنوان دروازه شمالی خوزستان و مشرف به مناطق استان‌های همجوار، خواستار نگاه ویژه و مسئولانه مسئولان به ایجاد فضاهای جدید و کمک به تجهیز بیشتر این دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دانشگاه در دانشجو سالاری و توجه به دغدغه دانشجو و خانواده‌ها، افزایش ظرفیت دانشگاه و ارتقا و ایجاد رشته‌های جدید و متناسب با نیازهای منطقه‌ای، امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه و شهرستان، بازار کار و آتیه رشته‌ها در برنامه دانشگاه قرار دارد.
وی افزود: امسال با توجه به حذف پذیرش فراگیر دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور، سطح انتظارات و خواست مردم از دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و لزوم توجه به ایجاد رشته‌هایی متناسب با بافت بومی و پتانسیل‌های شهرستان را ایجاب می‌کند.
کیانفر به پتانسیل کشاورزی شهرهای شوش، دزفول و به ویژه اندیمشک به عنوان بخش وسیعی از جلگه خوزستان اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که رشته مهندسی کشاورزی در شهرستان اندیمشک تنها در دانشگاه پیام نور شهرستان دایر است، همچنین با توجه به وجود رودخانه دز در مجاورت شهرستان و انشعاب رودخانه سمیره، پتانسیل ایجاد رشته شیلات در شهرستان وجود دارد؛ با توجه به این رویکردها، پتانسیل منطقه و بهره‌برداری از فضای جدید آموزشی، درخواست ایجاد 11 رشته جدید برای دانشگاه ارائه شده که درحال انجام مراحل اداری است.
وی همچنین از پیگیری‌های انجام شده برای ارتقا این دانشگاه از واحد به مرکز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مجوز ارتقا دانشگاه به مرکز اخذ شده است، از نیمسال آینده یا حداکثر از سال تحصیلی آینده دانشگاه پیام نور واحد اندیمشک به مرکز اندیمشک ارتقا می‌یابد.
رییس دانشگاه پیام نور اندیمشک ادامه داد: البته شرایط لازم برای ارتقا به مرکز از نظر تعداد دانشجو و فضای فیزیکی، از دو سال پیش فراهم شده است، اما به دلیل عدم پیگیری لازم این امر مغفول ماند. با پیگیری‌های اخیر این مجوز اخذ شد. ارتقای دانشگاه به مرکز مزیت‌های بسیاری از نظر توسعه چارت سازمانی، جذب نیروی انسانی، افزایش بودجه سرانه، ظرفیت پذیرش دانشجو و امکان ایجاد رشته‌های بیشتر را فراهم می‌کند.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۲