اخبار / دانشگاهی / بررسی مشکل مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بررسی مشکل مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد

<>وزیر علوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی رفع مشکل مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: این مسأله در حال بررسی و حل شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیادهای علمی در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: هر رشته‌ای که قانونی بوده است مورد تأیید است.

<>وی در رابطه با رفع مشکل فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرقانونی گفت: این مسئله در حال بررسی و حل شدن است.

<>وی ادامه داد: کمیته ۵ نفره‌ای برای بررسی رشته‌های تحصیلی تعیین شده که جلسه می‌گذارند و مسئله را بررسی می‌کنند که ضوابط نیز طبق چارچوب‌های تعیین‌شده اجرا می‌شود و اگر رشته‌ای مسیر رسمی و قانونی را طی کرده باشد مشکلی ندارد.

<>وزیر علوم در رابطه با تخلفات علمی نیز گفت: آئین‌نامه‌ای برای بررسی احتمالی تخلفات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که ثبت پایان‌نامه‌ها جدی و قطعی شده است و در ۲ ماه گذشته مشابهات را استخراج کردند و با تخلفات صورت‌گرفته از تذکر تا تعلیق برخورد شده است.

<>وی ادامه داد: قانون مقابله با تخلفات تکمیل شده و در صحن مجلس مطرح می‌شود و با قوه قضائیه نیز مطرح کرده‌ایم.

<>وی در زمینه چگونگی برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها گفت: هیچ‌گونه سختگیری نداریم و دانشگاه‌ها مانند گذشته می‌توانند به صورت قانونی مجوز بگیرند. یعنی افراد سخنران به هیأت ۳نفره پیشنهاد می‌شود و پس از بررسی، مجوز لازم صادر می‌شود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵