اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / ایجاد گرایشهای جدید برای رشته بازی سازی در دانشگاه علمی کاربردی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد گرایشهای جدید برای رشته بازی سازی در دانشگاه علمی کاربردی

سه گرایش جداگانه برای رشته بازی سازی رایانه ای در دانشگاه علمی کاربردی ابجاد شد. به گزارش خبرنگار مهر، برای توسعه یک بازی رایانه ای، ضروری است که سه تیم شامل تیم کارگردانی هنری، تیم کارگردانی فنی و تیم طراحی بازی با یکدیگر تعامل داشته باشند به همین منظور و برای تربیت نیروهای کارآمد در هریک از این سه تیم، سه گرایش جداگانه برای رشته بازی سازی رایانه ای در دانشگاه علمی کاربردی تأسیس شد. هدف کلی دوره کاردانی ناپیوسته بازی سازی رایانه ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی عبارت است از به وجود آوردن یک زیرساخت علمی واحد و هماهنگ که به واسطه آن، مهارتهای فنی و هنری مورد نیاز برای توسعه بازیهای رایانه ای ایرانی در یک بستر مجتمع و یکپارچه به دانشجویان متقاضی این رشته انتقال داده شود. هدف از "گرایش کارگردانی فنی"، تربیت کردن نیروهای فنی (تکنسین) به منظور برنامه نویسی بازیها و انجام دادن مهندسی نرم افزار بر روی طرح ها است که این دوره در مدت چهار ترم تحصیلی و با 72 واحد درسی ارائه خواهد شد. رشته های علمی و کاربردی با هدف اشتغال زایی در بخش صنعت، تبدیل هنر صنعت بازی به یک فعالیت سودآور برای جامعه و تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در راستای سند چشم انداز با توجه به پیشینه غنی فرهنگ اسلامی ایرانی برنامه ریزی شده است.
قابلیتها و توانمندهای عمومی فارغ التحصیلان این دانشگاه در گزارش نویسی و مستندسازی فعالیتها، ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیتها (presentation)، قابلیت تعامل با سایر اعضا در کار گروهی، قابلیت طبقه بندی کردن اطلاعات کاری، رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی، تفکر نقادانه و اقتضایی و خلاقیت و نوآوری است.
توانایی کارکردن با حداقل یک موتور آماده (UDK یا Unity)، توانایی طراحی زیرساخت فنی بازی با استفاده از سکوی داده شده در موتور آماده، توانایی تهیه خروجی و آشنایی کامل با بخشهای مختلف موتور، آشنایی کامل با توابع استاندارد مرتبط با فیزیک موتور بازی ساز، توانایی ایجاد و اضافه کردن توابع جدید فیزیکی به موتور بازی ساز وآشنایی کامل با بخشهای هوش مصنوعی موتور بازی ساز را می توان از دیگر توانمندی فارغ التحصیلان در این دانشگاه نام برد.
همچنین توانایی تهیه محتوای بازی (Content Creation) از طریق موتور بازی ساز، توانایی برنامه نویسی، اشکال زدایی و اسکریپت نویسی با موتور بازی ساز، آشنایی با مفاهیم سطح جزئیات بازی (Level of Detail) و کاهش دادن سطح پیچیدگی، توانایی بهبود دادن کارایی مدلهای مورد استفاده ،آشنایی با فرآیندهای مهندسی نرم افزار مورد استفاده در بازی سازی رایانه ای، توانایی تست کردن بازی با متدهای استاندارد مربوطه، برقراری تعامل با اعضا و مدیران دو تیم فنی دیگر بازی سازی، یعنی تیم هنری و تیم طراحی از دیگر توانمندی‌های فنی فارغ‌التحصیلان است.
در همین حال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در مشاغل برنامه نویس گرافیکی بازیها، تکنسین طراح فیزیک بازیها،تکنسین طراح هوش مصنوعی بازی ها، برنامه نویس واسطه های کاربر (User Interfaces) متشکل از دو زیرواسط ، زیرواسط (HUD (Heads-up Display و زیرواسط گرافیکی کاربر GUI (Graphical User Interface) و تکنسین مهندسی نرم افزار در پروژه های بازی سازی ملی مشغول کار شوند.
به گزارش مهر، نخستین مرکز دانشگاهی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بهمن ماه سال جاری آغاز به کار می کند .
بنیاد ملی بازی های رایانه ای برنامه های آموزشی خود را پیشتر با تاسیس انستیتو ملی بازی سازی به عنوان اولین مرکز تخصصی آموزش ساخت بازی در کشور، آغاز کرده است.
برنامه ریزی برای ارتقای رشته های تحصیلی یاد شده به سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دستورکار این بنیاد قرار دارد.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱