اخبار / جهاد دانشگاهی / ایجاد 16 رشته دکتری پژوهش محور در جهاد دانشگاهی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد 16 رشته دکتری پژوهش محور در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی از راه اندازی 16رشته در دوره دکتر خبر داد و گفت: مجوز ایجاد این رشته ها از سوی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد. دکتر محمد حسین یادگاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ایجاد دوره های دکتر پژوهش محور را از برنامه های جهاد دانشگاهی نام برد و افزود: در این راستا مجوز راه اندازی این دوره ها از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در این برنامه 16 رشته دکتری پژوهش محور ایجاد می شود، اظهار داشت: مجوز 14 رشته دکتری پژوهش محور از وزارت علوم و 2 رشته از وزارت بهداشت صادر شد.

وی در ادامه به موفقیت های این نهاد در بخشهای علمی و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: در بخش سلول درمانی با تمایز سلولها موفق برای درمان بیماریهای قلبی و کلیه شدیم.

یادگاری درمان ناباروری با استفاده از سلولهای بنیادی را از دیگر دستاوردهای این نهاد ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر این در حوزه های هوافضا و علوم مهندسی پروژه هایی را در دستور کار داریم که اطلاعات آن متعاقبا اعلام می شود.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰