اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / اولین جلسه شواری گسترش وزارت علوم در سال جاری در قم تشکیل شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اولین جلسه شواری گسترش وزارت علوم در سال جاری در قم تشکیل شد

قم - خبرگزاری مهر: اولین جلسه شواری گسترش وزارت علوم در سال 91 به میزبانی جامعه المصطفی العالمیه در این نهاد حوزوی بین المللی برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، این جلسه که قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور اعضای شورای گسترش وزارت علوم متشکل از روسای برخی از مهمترین دانشگاه‌ها، مدیران و معاونان جامعه المصطفی برگزار شد، درباره چگونگی توسعه علوم اسلامی و انسانی در داخل و خارج کشور بحث صورت گرفت.
همچنین اعضای این جلسه با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند؛ این مرجع تقلید در سخنانی با بیان اینکه پیشرفتهای علمی مایه مباهات حوزه است بر لزوم حذف میراث طاغوت از دانشگاهها تاکید کرد.
وی بیان داشت: باید سه موضوع کتاب، استاد و برنامه مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.
استاد برجسته حوزه ادامه داد: عقب ماندگی‌های فرهنگی از دیگر معضلاتی است که در کشور وجود دارد و باید حوزه و دانشگاه به رفع آن بپردازند.
تأکید بر تقویت ارتباط وزارت علوم باید با حوزه

دیدار بعدی اعضای این شورا با مدیر حوزه های علمیه بود؛ معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی در این جلسه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: به علت اهمیت برون مرزی جامعه المصطفی این جلسه را در این نهاد حوزوی بین المللی برگزار می کنیم.
حسین نادری منش، با بیان اینکه در دو سال اخیر ارتباط وزارت علوم با حوزه بیشتر شده اظهار داشت: با شکل گیری شورای تحول در علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقداماتی در اسلامی کردن علوم شروع شده و از اولویت‌های وزارتخانه هم این است که علوم انسانی بر محوریت علوم اسلامی و بومی شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: از این رو بدنه دانشگاه و وزارت علوم باید با حوزه ارتباط بیشتری داشته باشد.

معاون آموزش وزارت علوم ادامه داد: کشور در رشته‌های مختلف صنعتی و ... رشد پیدا کرده است اما مادر همه علوم، علوم انسانی است.

وی افزود: مهمترین رقیب ما ترکیه است که البته دانشگاه‌های آنها دوست دارند با ما مرتبط باشند و روابط خود را گسترش دهند.

همچنین سرورالدین، رئیس سازمان سنجش کشور در سخنانی اظهار داشت: برای عملیاتی شدن بیشتر این مباحث نیاز داریم حوزه حرکت بیشتری داشته باشد و دانشگاه را وارد حوزه کند و همیشه نباید حوزه را به دانشگاه ببریم.

وی تاکید کرد: همیشه وقتی صحبت از وحدت حوزه و دانشگاه است سخن از حضور روحانی و حوزه در دانشگاه است اما باید این ارتباط دوطرفه باشد.

تاریخ خبر جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱