اخبار / دانشگاهی / اختصاص وام ویژه دکتری به تمامی دانشجویان از سال آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اختصاص وام ویژه دکتری به تمامی دانشجویان از سال آینده

<>رئیس سازمان امور دانشجویان از اختصاص وام ویژه دکتری به تمامی دانشجویان از سال 96 خبر داد و گفت: دانشجویان نخبه و نمونه کشوری در اولویت دریافت تسهیلات سازمان امور دانشجویان قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم توجیهی دانشجویان نمونه کشوری که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، برگزاری این مراسم را یکی از مظاهر هماهنگی و وحدت بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت توصیف کرد و گفت: امسال مراسم انتخاب دانشجوی نمونه دو بار برگزار شد که اولین مراسم در اوایل سال به منظور تقدیر از دانشجویان نمونه سال 94 بود و مراسم امروز نیز به دلیل هماهنگی‌های خوبی که انجام گرفت برای تجلیل از دانشجویان نمونه سال 95 انجام می‌گیرد.

<>وی در ادامه تصریح کرد:برنامه انتخاب دانشجوی نمونه هرساله طی یک فرآیند طولانی‌مدت انجام می‌شد، اما در دولت فعلی این فرآیند ساماندهی شد و دانشجویان نمونه ابتدا از طرف دانشگاه منتخب شدند و اسامی آنها به دو وزارتخانه علوم و بهداشت ارسال شد. با برنامه‌ریزی‌های آنلاینی که انجام گرفته این مراسم هر ساله در اسفندماه برگزار خواهد شد.

<>رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین ایجاد انگیزه و الگوسازی بین دانشجویان را مهمترین اهداف برگزاری مراسم دانشجوی نمونه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ علم‌آموزی و پژوهشگری، ارتقاء انگیزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در میان دانشجویان، تشویق دانشجویان به پرورش همزمان ابعاد متعدد شخصیت در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی و در نهایت هدایت دانشجویان برتر به تولید محصولات متنوع علمی، پژوهشی و غیره از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است در واقع برای انتخاب دانشجوی نمونه تنها به یک بعد آموزشی یا پژوهشی اکتفا نشده است بلکه دانشجوی نمونه فردی است که در همه ابعاد یعنی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بخصوص اخلاقی به طور همزمان دارای امتیازات ویژه باشد.

<>دکتر صدیقی در ادامه به جوایز و تسهیلات اختصاصی به دانشجویان نمونه اشاره کرد و گفت: اختصاص هدیه نقدی امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای برگزیدگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تامین هزینه فرصت مطالعاتی در خارج از کشور برای برگزیدگان مقطع دکتری، معرفی برگزیدگان جهت عضویت در بنیاد ملی نخبگان و استفاده از امکانات این بنیاد و در نهایت استفاده از برخی تسهیلات مصوب در شورای سیاست‌گذاری از جمله این جوایز می‌باشد.

<>به گفته وی، امروز 40 دانشجوی نمونه کشوری که 27 نفر از آنها از حوزه دانشگاه‌های وزارت علوم و 13 نفر نیز از دانشگاه‌های وزارت بهداشت هستند، در حضور معاون اول رئیس‌جمهور تقدیر و تجلیل می‌شوند.

<>رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: جوایز نقدی دانشجویان نمونه کشوری، بدون تاخیر، امروز به حساب آنها واریز می‌شود و تلاش ما این است که قول‌هایی که در این زمینه به دانشجویان داده می‌شود را اجرایی کنیم.

<>رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم به جای اینکه رشد نخبگان جامعه به سمت بیرون از کشور باشد حرکات معکوسی به خود بگیرد و با حمایت‌هایی که از این افراد صورت می‌گیرد این دانشجویان نمونه بتوانند در کشور خدمت کنند که البته بخشی از این حمایت‌ها توسط دانشگاه انجام می‌گیرد و بخشی نیز باید در جامعه برای آنها فراهم شود.

<>دکتر صدیقی با بیان اینکه دانشجویان نخبه و نمونه کشوری در اولویت دریافت تسهیلات سازمان امور دانشجویان قرار خواهند گرفت، گفت: خوشبختانه امسال تحول بزرگی در حوزه ارائه تسهیلات به دانشجویان از جمله در زمینه انواع وام‌ها انجام گرفت که تلاش می‌کنیم دانشجویان نخبه در اولویت دریافت این تسهیلات قرار بگیرند و میزان وام‌های اختصاصی سازمان به این نخبگان بیشتر باشد.

<>وی در پایان با تاکید بر اینکه از سال آینده وام ویژه دکتری به همه دانشجویان تعلق می‌گیرد، افزود: امسال میزان این وام‌ها تا 700 هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد و برنامه وزارت علوم این است که سال آینده تمامی دانشجویان دوره دکتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵