اخبار / دانشگاهی / آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از اول مهر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از اول مهر

<>معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: سال تحصیلی دانشگاه‌ها از اول مهر آغاز می‌شود و همه کلاس‌ها حضوری است.

<>به گزارش ایسنا، قاسم عموعابدینی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌های کشور، گفت: همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می‌کنند.

<>وی تاکید کرد: همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

<>معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شورای گسترش آموزش عالی در خصوص آمایش آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و در استان‌ها نیز کمیته‌ای با محوریت دانشگاه معین برای آمایش شکل گرفته است.

<>وی اضافه کرد: به کمیته‌های استانی ابلاغ شده است تا طبق جدول زمانی اعلام شده رشته‌های تحصیلی قابل حذف را به وزارت علوم اعلام کنند.

<>عموعابدینی تأکید کرد: در شورای گسترش تصویب شد که در هر شهرستان فقط یک دانشگاه دولتی فعالیت کند و اجرای این مصوبه در ۲۵ شهرستان آغاز شده است.

<>وی افزود: کمیته‌های استانی با همکاری و هماهنگی مسؤولان شهرستان و استان برنامه آمایش مؤسسات آموزش عالی را به وزارت علوم ارسال می‌کنند و تاکنون برنامه پنج شهرستان به تصویب شورای گسترس رسیده است.

<>وی وظایف کمیته استانی آمایش را در سه محور آمایش رشته‌ها، ماموریت‌گرایی و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی اعلام کرد و افزود: مسؤولیت این کمیته با دانشگاه معین استان است.

<>طرح تحول

<>معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرح تحول جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و در برنامه هفتم هم پیشنهاد شده است.

<>وی گفت: ۱۰ اقدام مهم طرح تحول به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و سه محور اصلی آن، برنامه محوری، استاد محوری و شاگرد پروری است.

<>تصویب اولین برنامه استاد محوری/ایجاد ۱۵ رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه‌دار

<>عموعابدینی گفت: اولین برنامه درسی به شیوه استاد محور تصویب شد و به صورت آزمایشی در یکی از دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

<>معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس طرح تحول ۲۰ دانشکده فناوری‌های نوین و تعدادی دانشکده نیاز محور در کشور تاسیس می‌شود.

<>عموعابدینی گفت: ایجاد ۱۵ رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه‌دار به تصویب رسیده است که به شکل غیرحضوری خواهند بود.

<>اجرای طرح استاد راهنما از مهرماه سال جاری

<>به نقل از وزارت علوم، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرح استاد راهنما برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی از مهرماه امسال آغاز می‌شود و در هنگام ثبت نام دانشجویان در دانشگاه، هر استادی مسؤولیت راهنمایی تحصیلی ۲۰ الی ۳۰ دانشجو را برای کل دوران تحصیل بر عهده می‌گیرد.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع
دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲