اخبار / استخدامی / جزئیات برگزاری اولین آزمون استخدامی۱۴۰۰ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات برگزاری اولین آزمون استخدامی۱۴۰۰

<>نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتا در رشته‌های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می‌شوند، ثبت نام برای برگزاری آزمون این گروه از نیروها که اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ به شمار می رود، از روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه آغاز می شود.

<>به گزارش ایسنا، ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی بوده و تا روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

<>متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام در زمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ به درگاه اطلاع رسانی  سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

<>دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

<>در این راستا دکتر اباصلت خراسانی مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌های عمومی جذب نیرو نداریم، افزود: در این راستا سازمان اداری و استخدامی کشور با ۱۹۸۰ مجوز استخدام برای مراکز آموزش عالی موافقت کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۹۵۰ مجوز استخدامی را تامین اعتبار کرده است.

<>وی تاکید کرد: بر اساس نیاز سنجی‌هایی که ستاد وزارت علوم انجام داده است، نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتاً در رشته‌های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می‌شوند.

<>مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه فرایند برگزاری آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با جذب این نیروهای متخصص، بخش عظیمی از مشکلاتی که هم اکنون در نگهداری، تعمیر و حفظ آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور وجود دارد، به صورت اساسی حل می‌شود.

<>دکتر خراسانی گفت: در نظر داریم برای مراکز آموزش عالی و پژوهشی آزمون جداگانه و اختصاصی برگزار شود.

<>وی با بیان اینکه این آزمون استخدامی به صورت متمرکز خواهد بود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم به همراه وزارت علوم پای کار هستند تا انشالله این تکلیف را هرچه سریع‌تر به انجام رسانیم.

<>دکتر خراسانی با اشاره به معرفی سه برابر ظرفیت نیروها و اینکه دستگاه‌ها می‌توانند با انجام مصاحبه، نیروهای برگزیده خودشان را انتخاب کنند، افزود: تمام دانشگاه‌ها نیازسنجی و سهمیه‌بندی شده‌اند و بر مبنای نیاز و سهمیه‌ای که به تایید روسای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری رسیده، اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در پایان با تاکید بر حضور نیروهای شرکتی در این آزمون اظهار کرد: توصیه می‌کنیم نیروهای شرکتی که واجد شرایط بوده و رشته شغلی شان مرتبط است حتماً در این آزمون شرکت کنند، زیرا برای تبدیل وضعیت شان پیش‌بینی‌هایی انجام گرفته که به این ترتیب یکی دیگر از مشکلات آموزش عالی نیز حل می‌شود.



منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰