اخبار / استخدامی / ثبت نام هشتمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی - آموزش و پرورش به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت نام هشتمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی - آموزش و پرورش

<>با توجه به مجوزهاي صادره از سوي سازمان اداري و استخدامي كشور و در اجراي ماده (44 (قانون مديريت خدمات كشوري و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی براي استخدام افراد در دستگاههاي اجرايي منضم به بخشنامه هاي شماره 9757/93/200 مورخ 1393/07/19 و اصلاحيه آن به شماره 1172660 مورخ 1396/02/26 سازمان مذكور و به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز در دستگاههاي اجرايي كشور، شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي براي استخدام در هشتمين امتحان مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي كشور به شرح زير اعلام ميگردد:


مهلت ثبت نام تا 29 شهریور ماه می باشد.

<>> بخش اول :تعاريف

<>مفاهيم و تعاريف برخي از اصطلاحات بكار رفته در اين متن دفترچه به شرح ذيل است:
الف) دستگاه اجرايي:
كليه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتي، مؤسسات يا نهادهاي عمومي غيردولتي، شركتهاي دولتي و كليه دستگاههايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر و يا تصريح نام است از قبيل شركت ملي نفت ايران، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، بانك مركزي، بانكها و بيمه هاي دولتي، (كليه دستگاههاي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري) دستگاه اجرايي ناميده ميشوند.
ب) ايثارگران:
ب-1 ) ايثارگران سهميه بيست و پنج (25) درصد شامل:

 ایثارگران سهمیه 25 درصد جانبازان آزادگان همسر و فرزندان شهدا همسر و فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر همسر و فرزندان آزادگان داراي يك سال و بالاي يك سال اسارت پدر، مادر، خواهر و برادر شهيد <>ب-2) ايثارگران سهميه پنج (5 ) درصد شامل:

 ایثارگران سهمیه 5 درصد رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها فرزندان جانبازان زير بيست و پنج درصد فرزندان آزادگان كمتر از يك سال اسارت <>تذكر: مراجع تأييد مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
1 .معاونت نيروي انساني هر يك از ردههاي نيروهاي مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2 .معاونت نيروي انساني سازمان بسيج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مورد بسيجيان و نيروهاي مردمي اعم از مستخدمين دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3 .معاونت توسعه و منابع انساني وزارت جهاد كشاورزي در مورد جهادگران.


<>> بخش دوم : شرايط عمومي داوطلبان

<>1 .داشتن تابعيت ايران؛
2 .اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران؛
3 .التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران؛
4 .انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانوني براي مردان؛
5 .داشتن سلامت جسماني و رواني و توانايي براي انجام كاري كه استخدام ميشوند؛
6 .عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر؛
7 .نداشتن سابقه محكوميت جزايي موثر؛
8 .عدم وجود هرگونه ممنوعيت استخدام در دستگاههاي اجرايي توسط آراء مراجع قضايي و ذيصلاح؛
9 .داوطلبان استخدام نبايد جزء نيروهاي بازخريد خدمت دستگاههاي اجرايي و همچنين بازنشسته باشند؛
10 .به استناد ماده (94) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل و پست سازماني، كاركناني كه تصدي يكي از پستهاي سازماني در هر يك از دستگاههاي اجرايي را به صورت رسمي يا پيماني دارا ميباشند، پس از پذيرفته شدن در امتحان مشترك فراگير در زمان استخدام، نبايد جزء مستخدمين رسمي يا پيماني ساير دستگاههاي اجرايي باشند. تبصره: مسئوليت قبول يا عدم قبول استعفاي پذيرفته شده نهايي بر اساس قوانين و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرايي، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پيماني و يا صدور حكم كارگزيني، به عهده داوطلب پذيرفته شده آزمون ميباشد.
11 .داشتن حداقل بيست (20) سال تمام و حداكثر بيست و پنج (25) سال براي دارندگان مدارك تحصيلي ديپلم، حداكثر سي سال (30) براي دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم، حداكثر سي و پنج (35) سال براي دارندگان مدارك تحصيلي ليسانس، حداكثر چهل (40 (سال براي دارندگان مدارك تحصيلي فوق ليسانس و حداكثر چهل پنج (45) سال براي دارندگان مدارك تحصيلي دكتري
تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان يك سال اسارت و بالاتر، از شرط حداكثر سن معاف مي باشند.
تبصره 2: موارد ذيل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذيربط، به حداكثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهيد به ميزان پنج سال؛ – داوطلباني كه در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به ميزان حضور در جبهه و همچنين مدت زمان بستري شدن و يا استراحت پزشكي رزمندگان داوطلب در اثر مجروحيت در جبهه ها؛
– ميزان مدت خدمت ضرورت؛
– داوطلباني كه به صورت غيررسمي و تماموقت در وزارتخانه ها و موسسات و شركتهاي دولتي، بانكها و شركتهاي تحت پوشش آنها، شركتهاي بيمه هاي دولتي، شهرداريها و موسسات و شركتهاي دولتي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است، موسسات و شركتهاي ملي و مصادره شده كه به نحوي از بودجه و كمك دولت استفاده ميكنند، نهادهاي انقلاب اسلامي و شركتهاي تحت پوشش آنها از تاريخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال داشته اند به ميزان مدت خدمت غير رسمي آنها.
تذكر: ملاك عمل در خصوص تاريخ فراغت از تحصيل، تاريخ فارغ التحصيلي مندرج در متن گواهينامه موقت يا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاريخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، كارت پايان خدمت) و همچنين در خصوص معافيت دائم (تاريخ مندرج در قسمت صدور كارت معافيت دائم)، آخرين روز ثبت نام امتحان مشترك فراگير (29/ 06/ 1399) ميباشد؛ ملاك عمل براي محاسبه سن افراد، اولين روز ثبت نام امتحان مشترك فراگير (20/ 06/ 1399) ميباشد

<>> بخش سوم : مواد آزمون

<>الف- آزمون عمومي
مواد آزمون عمومي عبارتند از:
1 .فنّاوري اطلاعات (مهارتهاي هفتگانه L.D.C.I)؛
2 .رياضي و آمار مقدماتي؛
3 .زبان و ادبيات فارسي؛
4 .معارف اسلامي*
5 .زبان انگليسي ـ عمومي؛
6 .اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي؛
7 .هوش و توانمندي هاي عمومي؛ تبصره: اقليتهاي ديني مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران از پاسخگويي به سوال هاي معارف اسلامي معاف بوده و در اين صورت نمره مكتسبه اين داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده ساير سوالهاي آزمون عمومي محاسبه خواهد شد.
ب- آزمون تخصصي: 
مواد آزمون تخصصي براي هر يك از مشاغل در جدول شماره 1 مشخص شده است.
تذكر: كليه سوالات مواد آزمون عمومي و اختصاصي به صورت چهار گزينهاي با ضريب يك (1 (مي باشند. ضمناً به ازاي هر پاسخ اشتباه به سوالات، يك سوم نمره منفي در نظر گرفته خواهد شد.


<>> امتيازات و سهميه هاي قانوني

<>الف) سهميه ايثارگران:
بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با بنياد شهيد و امور ايثارگران، جذب ايثارگران از محل سهميه اي استخدامي از طريق شركت در امتحان مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي، رقابت بين كليه داوطلبان ايثارگر در هر يك از سهميه هاي 25 درصد و 5 درصد (در هر يك از مجوزهاي كلي سازمان اداري و استخدامي كشور به دستگاه اجرايي) بر اساس نمره مكتسبه در امتحان مشترك فراگير به ميزان دو برابر ظرفيت جهت معرفي به مصاحبه استخدامي و با رعايت ساز و كارهاي ذيل صورت ميپذيرد:
1 .در فرآيند جذب و استخدام مشمولين سهميه 25 درصد ايثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاري و با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران صورت مي پذيرد.
2 .با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران، سهميه استخدامي مربوط به مشمولين سهميه 25 درصد ايثارگران در دفترچه امتحان مشترك فراگير مشخص و از سهميه ساير داوطلبان مجزا گرديده است و داوطلبان ايثارگر تأييد شده مشمول اين سهميه، براي اعمال سهميه مذكور صرفاً بايد شغل محلهاي مشخص شده در سهميه ايثارگران 25 درصد را انتخاب نمايند. ضمناً اين سهميه قابل تخصيص به ساير داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكميل، باقيمانده سهميه فوقالذكر محفوظ خواهد ماند.
3 .ايثارگران متقاضي بهرهمندي از سهميه استخدامي 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران براي ثبت نام و بهرهمندي از سهميه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سيستم سجايا (سيستم جامع اطلاعات يكپارچه ايثارگران) ثبت نموده و توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران تأييد گردد و در صورت عدم تأييد بنياد مذكور مجاز به انتخاب شغلمحلهاي مشخص شده براي سهميه ياد شده نميباشند.
4 .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان يك سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداكثر سن معاف ميباشند.
5 .كسب حد نصاب نمره امتحان مشترك فراگير براي مشمولين سهميه 25 و 5 درصد ايثارگران تا سقف سهميه الزامي نميباشد. بديهي است در صورتي كه ايثارگران موضوع اين سهميه ها در شغلمحلهاي سهميه آزاد شركت نمايند كسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامي است.
تبصره: بر اساس تبصره 3 ماده 21 قانون جامع ايثارگران، كليه ايثارگران مشمول سهميه هاي 25 و 5 درصد متقاضي استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقيقات و فناوري بايستي حداقل هشتاد درصد (80 درصد) حدنصاب علمي آخرين نفر پذيرفته شده را كسب نمايند.
6 .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از كار افتاده كلي، آزادگان از كار افتاده كلي و فرزندان آنان كه علاوه بر سهميه 25 درصد ايثارگران با كسب حد نصاب قبولي و رعايت ترتيب نمرات مكتسبه در سهميه آزاد پذيرفته ميشوند، ميتوانند همانند ساير فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافيت حداقل معدل و حداكثر سن بهره مند گردند.
7 .سهميه استخدامي مربوط به مشمولين سهميه 5 درصد ايثارگران در دفترچه امتحان مشترك فراگير مشخص و از سهميه ساير داوطلبان مجزا گرديده است و داوطلبان ايثارگر براي اعمال سهميه مذكور صرفاً بايد شغل محلهاي مشخص شده در سهميه ايثارگران 5 درصد را انتخاب نمايند. ضمناً اين سهميه قابل تخصيص به ساير داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكميل، باقيمانده سهميه فوق الذكر محفوظ خواهد ماند.
8 .استخدام مازاد بر سهميه استخدامي (25 درصد و 5 درصد) ايثارگران در صورت كسب حد نصاب آزمون، از طريق رقابت با داوطلبان سهميه آزاد در صورت وجود ظرفيت و جنسيت متناسب، صرفاً در مرحله معرفي افراد براي بررسي مدارك و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامي در همان شغل محل جنسيت صورت ميپذيرد.
تذكر :
1 .معرفي نهايي ايثارگران در سهميه استخدامي مربوط به آنها صرفاً از ميان آن دسته از ايثارگران واجد شرايطي خواهد بود كه سهميه ثبتنامي و شركت در آزمون كتبي آنان در سهميه ايثارگران صورت گرفته باشد.
2 .در صورتي كه داوطلب ايثارگري براساس نمره فضلي در آزمون كتبي در رقابت با داوطلبان سهميه آزاد در همان شغل محل جنسيت به عنوان داوطلب آزاد معرفي شده باشد، ساير مراحل آزمون و فرآيند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهميه آزاد ادامه خواهد داد.
ب) سهميه معلولين:
جذب معلولين مورد تأييد سازمان بهزيستي كشور، از محل سهميه استخدامي (3 درصد قانون جامع حمايت از معلولان) صرفاً از طريق شركت در امتحان مشترك فراگير، كسب حد نصاب و رقابت بين كليه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مكتسبه در امتحان مشترك فراگير (به ميزان حداكثر دو برابر ظرفيت جهت معرفي به مصاحبه استخدامي) و با رعايت ساز و كارهاي ذيل صورت ميپذيرد:
1 .سهميه استخدامي مربوط به مشمولين سهميه3 درصد معلولين مورد تأييد سازمان بهزيستي كشور در دفترچه امتحان مشترك فراگير مشخص و از ساير سهميههاي استخدامي مجزا گرديده است. داوطلبان معلول تأييد شده مشمول اين سهميه، براي اعمال سهميه مذكور صرفاً بايد شغل محلهاي مشخص شده در سهميه معلولان را انتخاب نمايند. ضمناً اين سهميه قابل تخصيص به ساير داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكميل، باقيمانده سهميه فوق الذكر محفوظ خواهد ماند.
2 .معلولين بايد توانايي لازم براي انجام كاري كه جهت آن استخدام ميشوند را داشته باشند.
3 .بر اساس ماده(5) آيين نامه شماره 88384/44178 مورخ 22/ 04/ 1389وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك، استخدام معلولان به شرط آنكه به تشخيص سازمان بهزيستي كشور، معلوليت آنان مانع از مأموريت كاري آنها نباشد، بلامانع ميباشد.
4 .استخدام مازاد بر سهميه استخدامي 3 درصد معلولين از طريق رقابت با داوطلبان سهميه آزاد در صورت وجود ظرفيت و جنسيت متناسب در همان شغل محل جنسيت صورت ميپذيرد.
تذكر :
1 .معرفي نهايي معلولين در سهميه استخدامي مربوط به آنها صرفاً از ميان آن دسته از معلولين واجد شرايطي خواهد بود كه سهميه ثبتنامي و شركت در آزمون كتبي آنان در سهميه معلولين صورت گرفته باشد.
2 .در صورتي كه داوطلب معلول براساس نمره فضلي در آزمون كتبي در رقابت با داوطلبان سهميه آزاد در همان شغل محل جنسيت به عنوان داوطلب آزاد معرفي شده باشد، ساير مراحل آزمون و فرآيند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهميه آزاد ادامه خواهد داد.

<>> ساير امتيازات

<>بر اساس مصوبه شماره 13736/200 مورخ 14/06/1390 شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني، 10 درصد به امتياز مكتسبه حافظان قرآن داراي درجات (1 تا 3 (براي حافظين قران در مشاغل كارشناس امور فرهنگي، مربي امور تربيتي مدارس و دبير معارف اسلامي لحاظ خواهد شد.
همچنين براي مشاغلي كه شرايط احراز آنها ديپلم مي باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهينامه پايان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامي همتراز ديپلم مي باشد و امتياز ذكر شده نيز به افراد واجد شرايط اعلام شده در متن آگهي استخدامي منتشره تخصيص خواهد يافت.

<>> بخش پنجم : مراحل ثبت نام

<>داوطلب متقاضي استخدام در دستگاه هاي اجرايي بايد در زمان ثبت نام در امتحان مشترك فراگير، شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در اين دفترچه را داشته باشد.
الف) تهيه فايل عكس اسكن شده:
داوطلب بايد يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير، اسكن نموده و فايل آن را براي ارسال از طريق برنامه ثبت نام اينترنتي آماده نمايد:
عكس 4 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ) فقط بايد با فرمت JPG باشد. اندازه عكس اسكن شده بايد حداقل
300 200 پيكسل و حداكثر 400 300 باشد. تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد. حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلوبايت بيشتر باشد. حاشيه هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد. حتي الامكان عكس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تذكر (1 ): اسكن عكس از روي كارت هاي شناسايي (كارت ملي، شناسنامه و …) قابل قبول نمي باشد و داوطلبان لازم است از اصل عكس و مطابق با توضيحات فوق، اقدام به اسكن نمايند.
تذكر (2): عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تذكر (3): با توجه به مشكلات به وجود آمده در آزمونهاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام ميشود رخ داده است. تاكيد ميگردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبتنامي، حتما نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما الصاق نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.


<>> پرداخت وجه

<>ثبت نام به صورت اينترنتي از روز پنج شنبه 99/06/20 لغايت روز شنبه مورخ 99/06/29 انجام خواهد پذيرفت. مدت ثبت نام به هيچوجه قابل تمديد نخواهد
متقاضيان واجد شرايط بايد به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (61 هزار تومان) به صورت الكترونيكي و با كارت هاي بانكي متصل به شبكه ي شتاب نسبت به تكميل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نياز اقدام نمايند.
موكداً تاكيد ميگردد مدت زمان تعيين شده براي ثبت نام در امتحان مشترك فراگير تمديد نمي گردد و متقاضيان بايد در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موكول نمودن آن به روزهاي پاياني خودداري نمايند.

<>متقاضيان شركت در امتحان مشترك فراگير بايد پس از پايان ثبت نام كد رهگيري خود را يادداشت نموده و تا پايان مراحل استخدام نزد خود نگهداري نمايند. به ثبت نام هاي ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختي به هيچ وجه مسترد نميگردد.

<>> تكميل تقاضانامه ثبت نام

<>– در رديفهاي 1 ،2 و 3 ،داوطلب بايد در محل مورد نظر نام خانوادگي (فاميلي)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطوركامل وارد نمايد (از بكاربردن مد، تشديد، الف محذوف يا همزه خودداري شود)
– در رديف 4 ،داوطلب بايد كد ملي خود را كه ده رقم مي باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نمايد و از درج مميز و يا خط تيره خودداري نمايد.
ً ضمنا داوطلباني كه تاكنون موفق به اخذ كارت ملي نشده اند براي اطلاع از شماره كد ملي خود با شماره تلفن گوياي 66707131-021 تماس حاصل نمايند.
– در رديف 5 ،داوطلب بايد برحسب اينكه زن يا مرد مي باشد منحصراً مربع مربوط را علامت گذاري نمايد.
– در رديف 6 ،داوطلب بايد ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نمايد و ازدرج حروف، مميز و يا خط تيره كه در بعضي شناسنامه ها درج گرديده خودداري نمايد.
– در رديف 7 ،داوطلب بايد تاريخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نمايد.
– در رديف 8 ،داوطلب بايد بر حسب اينكه مجرد يا متاهل مي باشد مربع مربوط را علامتگذاري نمايد.
– در رديف 9 ،داوطلب بايد كد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره 2 مندرج درصفحه 36 مشخص و در اين محل درج نمايد.
– در رديف 10 ،داوطلب بايد با علامت گذاري در يكي از مربع ها، دين خود را مشخص نمايد.
– در رديف 11 ،داوطلبان مرد بايد وضعيت نظام وظيفه خود را با علامت گذاري در مربع مربوطه مشخص نمايند.
– در رديف 12 ،داوطلبان چپ دست بايد اين مربع را علامت گذاري نمايند.
– در رديف 13 ،داوطلب متقاضي استفاده از سهميه ايثارگران وضعيت ايثارگري خود را بر اساس سهميه 25 درصد و 5 درصد در اين بند علامت گذاري نمايد.
– در رديف 14 ،داوطلبان داراي سابقه غير رسمي در دستگاههاي اجرايي (جهت مقررات مربوط به حداكثر سن) مي بايست موارد خواسته شده در اين بند را با درج سابقه خدمت تكميل نمايند.
– در رديف 15 ،داوطلب معلول بايد نوع معلوليت خود را در يكي از مربع ها علامت گذاري نمايد.
– در رديف 15-1 ،داوطلب معلول چنانچه نيازمند منشي مي باشد بايد اين قسمت را علامت گذاري نمايد.
– در رديف 16 ،مشمولان حافظان قرآن درجه 1 تا 5 اين بند را علامت گذاري نمايند.
– در رديف 17 ،داوطلب بايد آخرين مقطع تحصيلي خود را در اين بند علامت گذاري نمايد ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– در رديف 18 ،داوطلب بايد عنوان رشته تحصيلي خود را مشخص و در اين محل درج نمايد.
– در رديف 19 ،داوطلب بايد دانشگاه يا موسسه محل اخذ مدرك تحصيل خود را درج نمايد.
– در رديف 20 ،داوطلب بايد تاريخ فارغ التحصيلي آخرين مقطع تحصيلي خود را به سال و ماه و روز در اين قسمت درج نمايد.
– در رديف 21 ، داوطلب بايد معدل آخرين مدرك تحصيلي خود را درج نمايد.
– در رديف 22 ،داوطلب بايد كد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعيين حوزه امتحاني با توجه به جدول شماره 2 مندرج در صفحه 36 مشخص و در اين محل درج نمايد .همچنين آدرس دقيق پستي و كدپستي دقيق خود را كه يك عدد ده رقمي مي باشد در محل مربوط درج نمايد و از درج مميز و يا خط تيره خودداري نمايد.
– در رديف 23 ،داوطلب بايد كد پستي ده رقمي خود را درج نمايد.
– در رديف 24 ،داوطلب شماره تلفن ثابت با كد شهر خود را در محل مربوط درج نمايد.
– در رديف 25 ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نمايد.
در رديف 26 ،داوطلب متقاضي ميتواند آدرس پست الكترونيكي خود را درج نمايد.
– در رديف 27 ،داوطلب ميبايست آدرس محل سكونت خود را در اين محل درج نمايد.
– در رديف 28 ،داوطلب بايد عنوان شغل و شغل محل انتخابي خود را كه شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در اين قسمت مشخص نمايد. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

<>تذكر مهم: داوطلبان بايد در انتخاب كد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفيت پذيرش، كد شرايط احراز توجه نمايند (لازم به توضيح است منظور از كد شرايط احراز تطابق رشته، گرايش و مقطع تحصيلي با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول تطابق رشتهها مندرج در صفحات 542-496 ميباشد)

<>> زمان برگزاري هشتمين امتحان مشترك فراگير و نحوه دريافت كارت شركت در آن

<>كارت شركت در امتحان مذكور از روز سه شنبه 99/08/06 براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت. هشتمين امتحان مشترك فراگير در روز جمعه 99/08/09 در تهران و با توجه به مار شركت كنندگان، حسب مورد در مراكز استانها برگزار خواهد شد و ملاك تعيين حوزه امتحاني داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلي ميباشد كه در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاري امتحان مشترك فراگير بر روي كارت شركت در امتحان مشترك فراگير درج و به هنگام پرينت كارت به آگاهي داوطلبان خواهد رسيد. لازم به ذكر است صدور كارت شركت در امتحان مشترك فراگير به منزله تاييد اطلاعات ارسالي از سوي داوطلبان نبوده و مدارك داوطلبان پس از اجراي امتحان مشترك فراگير توسط دستگاه اجرايي مربوط مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


<>> بخش ششم: ساير مراحل استخدامي و نحوه اعلام نتيجه

<>بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاههاي اجرايي منضم به بخشنامه شماره 200/93/9757 مورخ 93/07/19 و اصلاحيه آن به شماره 1172660 مورخ 96/02/26 سازمان اداري و استخدامي كشور، ساير مراحل استخدامي به شرح زير صورت ميپذيرد:
الف) تعيين حدنصاب:
معرفي داوطلبان جهت انجام ساير مراحل استخدامي، منوط به كسب حد نصاب در آزمون كتبي بوده و انتخاب افراد پذيرفته شده بر اساس ترتيب نمرات مكتسبه، سهميههاي قانوني و با رعايت ساير قوانين و مقررات جاري، مطابق قواعد زير ميباشد:
پس از برگزاري امتحان مشترك فراگير، نمرات داوطلبان به تفكيك حيطههاي عمومي و تخصصي محاسبه و حد نصاب، معادل
كسب حداقل پنجاه (50) درصد امتياز مكتسبه توسط نفر اول با ارزش وزني چهل (40) درصد براي حيطه عمومي و شصت (60) درصد براي حيطه تخصصي در هر شغل محاسبه و مبناي ساير مراحل معرفي داوطلبان قرار ميگيرد.
تذكر:
1 -داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه ساير مراحل استخدامي حذف و صرفاً كارنامه آزمون كتبي از طريق سامانه امتحانات جهت
اطلاع براي آنها قابل مشاهده خواهد بود.
2 -كسب حد نصاب در امتحان مشترك فراگير، هيچگونه حق استخدامي ايجاد نميكند و معرفي افراد به ترتيب نمره مكتسبه آنان، از ميان داوطلباني كه حدنصاب را كسب نمودهاند، صورت ميپذيرد.
ب) انتخاب و اعلام ليست چند برابر ظرفيت جهت بررسي مدارك از بين دارندگان حدنصاب:
انتخاب افراد چند برابر ظرفيت جهت بررسي مدارك از بين داوطلباني كه حد نصاب را كسب نمودهاند، بر اساس نمره مكتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهميه هاي قانوني به تعداد چند برابر ظرفيت پذيرش در هر شغل محل جنسيت و به ترتيب نمرات فضلي صورت ميپذيرد.
تذكر مهم:
با توجه به اينكه، دستگاههاي استخدام كننده مدارك متقاضيان معرفي شده چند برابر ظرفيت را پس از تعيين نمرات داوطلبان در آزمون عمومي و تخصصي بررسي خواهند نمود، لذا در صورتي كه مدارك داوطلبان و همچنين اطلاعات خود اظهاري داوطلب در تقاضانامه ثبت نامي، مغاير با شرايط مندرج در اين آگهي باشد، براي داوطلب حقي ايجاد نخواهد كرد و داوطلب از ادامه فرآيند جذب و استخدام حذف شده و حق هيچگونه اعتراضي ندارد.
ج) انتخاب و اعلام ليست دو يا سه برابر ظرفيت جهت انجام مصاحبه استخدامي از بين تأييدشدگان مرحله بررسي مدارك:
انتخاب افراد دو يا سه (2 يا 3) برابر ظرفيت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرايط) جهت انجام مصاحبه هاي استخدامي صرفاً از بين داوطلباني كه مدارك آنان توسط دستگاه اجرايي مورد بررسي و تأييد قرار گرفته است، بر اساس نمره مكتسبه اين افراد در هر يك از آزمونهاي كتبي (حيطه هاي عمومي و تخصصي) با در نظر گرفتن سهميه هاي قانوني، به تعداد دو برابر ظرفيت در سهميه هاي ايثارگران و معلولين وسه برابر ظرفيت در سهميه آزاد صورت ميپذيرد.
تذكر: با توجه به شيوع ويروس كرونا (كوويد 19) و وضعيت كنوني كشور، در صورت عدم امكان انجام مصاحبه استخدامي به صورت حضوري، مصاحبههاي استخدامي به صورت مجازي برگزار خواهد شد.
د) معرفي به گزينش:
1) پس از برگزاري مصاحبه استخدامي، معرفي افراد به گزينش بر اساس مجموع نمره كل نهايي آنان با وزن هفتاد (70)درصد براي آزمون هاي كتبي (حيطه هاي عمومي و تخصصي) و سي (30)درصد براي مصاحبه استخدامي و با در نظر گرفتن سهميههاي قانوني به تعداد يك برابر ظرفيت پذيرش (نفر اصلي) خواهد بود.
2) در صورت عدم برگزاري مصاحبه استخدامي، انتخاب نفر اصلي صرفاً بر اساس ترتيب نمره مكتسبه اين افراد و با در نظر سهميه هاي قانوني برابر ظرفيت پذيرش در هر شغل محل جنسيت صورت ميپذيرد.

<>> بخش هفتم: تذكرات مهم

<>1-به منظور احراز مهارتهاي پايه و عمومي فنّاوري اطلاعات افراد واجد شرايط جهت استخدام در مشاغل تخصصي، كارشناسي و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري) پذيرفتهشدگان نهايي موظفند حداكثر يك ماه پس از اعلام تأييد گزينش، مدارك مربوط به كسب مهارتهاي هفتگانه (ICDL) صادره از مراكز و مؤسسات تأييد صلاحيت شده توسط سازمان اداري و استخدامي كشور را ارائه نمايند. بديهي است كساني كه فاقد گواهينامه هاي مذكور ميباشند و يا گواهينامه آنان از مراكز تعيين صلاحيت شده نميباشد، موظفند براي شركت در آزمون تعيين سطح و دريافت گواهينامه مذكور به يكي از مراكز تعيين صلاحيت شده در بخش اعتبار سنجي موسسات آموزشي (با عنوان موسسات تعيين صلاحيت شده) كه در درگاه الكترونيكي سازمان اداري و استخدامي كشور قابل مشاهده ميباشد، مراجعه نمايند.

<>2 -هر داوطلب در صورت مشمول بودن در سهميه هاي قانوني 25 و 5 درصد ايثارگران و3 درصد معلولان، صرفاً يكي از سهميه هاي مشخص شده را بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نمايد. به عبارت ديگر چنانچه داوطلبي واجد شرايط براي استفاده از دو يا چند سهميه قانوني فوقالذكر باشد، در زمان ثبت نام صرفاً مي تواند يكي از سهميههاي مورد نظر را انتخاب نمايد و مبناي قرار گرفتن وي در هر يك از سهميه هاي استخدامي فوق الذكر (با رعايت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت نام ميباشد.

<>3 -استخدام افراد با رعايت قوانين و مقررات مربوطه، براي تمامي دستگاههاي اجرايي به استنثناي وزارت جهاد كشاورزي (بخش قراردادي) به صورت پيماني خواهد بود.
داوطلبان صرفاً در صورتي ميتوانند در امتحانات مشترك فراگير ثبت نام نمايند كه مقطع، رشته و گرايش مندرج در متن گواهينامه موقت يا دانشنامه مدرك تحصيلي آنان، مطابق با شرايط احراز مشاغل قيد شده در دفترچه ثبت نام يكسان باشد.
تذكر:
1 -در صورتي كه براي برخي از رشته هاي تحصيلي در آگهي استخدامي منتشره، گرايش خاصي ذكر شده باشد، صرفاً فارغ التحصيلان همان رشته و گرايش تحصيلي ميتوانند در آزمون ثبت نام نمايند. اما در صورتي كه هر يك از رشته هاي تحصيلي بدون ذكر گرايش و يا با عبارت «كليه گرايشها» در آگهي درج شده باشد، فارغ التحصيلان كليه گرايشهاي آن رشته تحصيلي در مقطع مورد نظر، ميتوانند در آزمون استخدامي ثبت نام نمايند و در صورتي كه يك رشته تحصيلي با عبارت «بدون گرايش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصيلي به صورت تنها و بدون گرايش مد نظر ميباشد.
به طور مثال نام رشتههاي تحصيلي ذكر شده در بخش شرايط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذكر كلمه «گرايش» مثال : مهندسي عمران گرايش سازه، كه منظور گرايش خاصي از يك رشته تحصيلي ميباشد و شامل ديگر گرايشهاي اين رشته نميشود.
ب: بدون ذكر كلمه «گرايش» و يا با ذكر عبارت «كليه گرايش ها» مثال : مهندسي عمران و يا مهندسي عمران(كليه گرايش ها) كه همه گرايشهاي اين رشته تحصيلي را شامل ميشود.
ج: با ذكر عنوان «بدون گرايش» مثال: مهندسي عمران(بدون گرايش) كه صرفاً همين رشته تحصيلي بدون هيچگونه گرايشي را شامل ميشود.
2 -از آن جايي كه تأييد شرايط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشتهها و گرايشهاي مورد نظر براي هر يك از مشاغل، صرفاً از وظايف و اختيارات شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني ميباشد، بنابراين ارائه هر گونه گواهي از مراجع مختلف، مبني بر تطابق رشتهها و يا گرايشهاي تحصيلي با رشته يا گرايشهاي تحصيلي عنوان شده در آگهي استخدامي جهت ادامه فرايند استخدام موضوعيت نداشته و صرفاً عين عنوان رشتهها و يا گرايشهاي تحصيلي مندرج در آگهي استخدامي ملاك عمل ميباشد.
از اينرو داوطلباني كه در مرحله بررسي مدارك، از لحاظ شرايط احراز اعلام شده در آگهي استخدامي منتشره، غير واجد شرايط تشخيص داده شوند از ادامه فرايند استخدام حذف و معرفي آنان در اين مرحله، كان لم يكن تلقي گرديده و هيچگونه حق و امتيازي براي داوطلب ايجاد نكرده و متقاضي حق هيچگونه اعتراضي ندارد.
4 -دارندگان مدارك تحصيلي پايينتر از مقاطع تحصيلي اعلام شده در شرايط احراز مشاغل مذكور در اين دفترچه و همچنين دارندگان مدارك تحصيلي معادل، حق شركت در امتحان مشترك فراگير را ندارند
5 -افراد داراي مدارك تحصيلي بالاتر از مقاطع تحصيلي اعلام شده، براي شركت در آزمون ميبايست مدرك (مقطع، رشته و گرايش تحصيلي) ذكر شده در اين دفترچه را داشته باشند. بديهي است صدور حكم كارگزيني پذيرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصيلي مندرج در دفترچه ثبت نام ميباشد.
6 -بر اساس بند (ز) ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري و آيين نامه شماره 44178/88384 مورخ 89/04/22 وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك، داوطلبان استخدام ميبايست سلامت جسماني، رواني و توانايي براي انجام كاري كه استخدام ميشوند را داشته باشند (با لحاظ نمودن بند ب، بخش 4 سهميه معلولين). در صورت عدم تأييد توانايي داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسي مدارك، مصاحبه استخدامي و معاينه پزشكي، مرجع رسيدگي به اعتراض داوطلبان، شوراي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان مربوطه ميباشد.
7 -با توجه به اينكه، دستگاههاي استخدام كننده مدارك متقاضيان معرفي شده چند برابر ظرفيت را پس از تعيين نمرات داوطلبان در آزمون عمومي و تخصصي بررسي خواهند نمود، لذا در صورتي كه مدارك داوطلبان از جمله مدارك تحصيلي، پايان خدمت يا معافيت دائم، سن، ايثارگري، معلوليت و سابقه اشتغال غيررسمي در دستگاه هاي اجرايي (براي محاسبه حداكثر سن) و همچنين اطلاعات خود اظهاري داوطلب در تقاضانامه ثبت نامي، مغاير با شرايط مندرج در اين آگهي باشد، براي داوطلب حقي ايجاد نخواهد كرد و در هر مرحله از امتحان مشترك فراگير (اعلام نتايج اوليه، مصاحبه استخدامي، گزينش و حتي در صورت پذيرش نهايي)، داوطلب از ادامه فرآيند جذب و استخدام حذف شده و حق هيچگونه اعتراضي ندارد.
8 -مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلامشده در مفاد آگهي و يا ارائه مدارك به صورت ناقص در زمان بررسي دارك، مصاحبه و گزينش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه يا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و يا فاقد شرايط مندرج در اين آگهي باشد، از انجام مراحل بعدي حذف گرديده و در صورت صدور حكم استخدامي، حكم مزبور لغو و بلااثر ميشود.
9 -اسامي پذيرفته شدگان نهايي از طريق درگاه سامانه امتحانات يا مسابقات استخدامي سازمان سنجش آموزش كشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.
10 -مدارك تحصيلي فارغالتحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي در صورت پذيرفته شدن در امتحان مشترك فراگير، حداكثر 2 ماه پس از اعلام نتيجه نهايي بايد به تأييد سازمان مركزي دانشگاه مذكور برسد.
11 -دستگاه اجرايي موظف است پس از وصول نظر گزينش، نسبت به اطلاع رساني به پذيرفتهشدگان نهايي اقدام نمايد.
12 -به منظور ايجاد فرصت برابر براي تمامي داوطلبان امتحان مشترك فراگير، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمانهاي تعيين شده براي ويرايش اطلاعات، امكان هيچ گونه تغيير و اصلاح اطلاعات مربوط به سهميه ثبت نامي و شغل محل انتخابي توسط داوطلبان وجود ندارد.


<>> وزارت آموزش وپرورش

<>طي دوره يكساله مهارت آموزي توسط پذيرفته شدگان با رعايت شرايط و ضوابط ذيل: – به استناد مجوزهاي مجوز شماره 93167 مورخ 1399/02/31 و 151610 مورخ 1398/3/27 و160491 مورخ 1398/4/1 سازمان اداري و استخدامي كشور و مفاد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان، پذيرفتهشدگان استخدام پيماني مشاغل آموزشي در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي (اين دوره شامل مجموعه اي از دروس تربيتي، تخصصي و كارورزي (نظري، مهارتي) است كه براي دانش آموختگان رشته هاي مختلف دانشگاهي و حوزوي پذيرفته شده در آزمونهاي استخدامي آموزش و پرورش برابر آيين نامه خاص خود برگزار ميشود)، در دانشگاه فرهنگيان (رشته هاي شغلي دبير، آموزگار، مربي امور تربيتي، مشاور، مراقب سلامت) و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي (رشته شغلي هنرآموز) ، بدون دريافت حقوق و مزايا بوده و صدور حكم استخدامي منوط به كسب موفقيت در دوره مذكور ميباشد.
– مهارت آموزاني كه ازحضور در كلاس درس، امتحانات مواد درسي خودداري نمايند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقي شده و مشمول پرداخت هزينه هاي دوره آموزشي و خسارتهاي وارده خواهند بود.
– بخشي از هزينه هاي برگزاري دوره يكساله مهارت آموزي (خدمات آموزشي و رفاهي) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هريك از پذيرفته شدگان در طول برگزاري دوره يكساله مهارت آموزي از ادامه تحصيل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش ميتواند به تشخيص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزينه هاي مربوط اقدام نمايد.
شرايط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره يكساله مهارت آموزي بعد از قبولي نهايي و تأييد صلاحيت هاي عمومي توسط گزينش، از سوي دانشگاههاي مجري دوره يكساله مهارت آموزي (دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي) اعلام خواهد شد. رعايت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوي دانشگاه مجري دوره مزبور، الزامي ميباشد. پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي شغلي هنرآموز جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شركت يكساله مهارت آموزي ميبايست از طريق پايگاه اطلاعرساني دانشگاه تربيت دبير شهيدرجايي و پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي شغلي آموزگار، دبير، مراقب سلامت، مشاور، مربي امور تربيتي نيز از طريق پايگاه اطلاع رساني دانشگاه فرهنگيان موضوع را پيگيري نمايند.
– مدت دوره يكساله مهارتآموزي جزء سنوات خدمتي محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پيماني در آموزش و پرورش ميباشد. گواهي پايان دوره مهارت آموزي داراي ارزش براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي نمي باشد.
– محل مهارت آموزي دوره يكساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتايج قطعي تعيين خواهد شد.
– تغيير محل مهارت آموزي، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعايت جنسيت از طريق دانشگاه فرهنگيان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراكز مجري دوره يكساله مهارت آموزي ملزم به ارائه مدرك روخواني و روانخواني قرآن كريم و مدرك ICDL ميباشند، در غيراينصورت بايد تعهد نمايند كه قبل از دوره يكساله مهارت آموزي، مدارك مزبور را ارائه نمايند.
– دانشگاههاي مجري دوره مهارت آموزي، مسئوليتي در قبال اسكان و تغذيه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امكانات و تقاضاي افراد، ارائه خدمات با اخذ هزينه مربوط امكان پذير خواهد بود.
– پذيرفته شدگان شغل محل هاي آموزش و پرورش عشايري؛ بعد از گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي و موفقيت در آزمون، جهت تعيين محل خدمت در اختيار اداره كل آموزش و پرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت.
تذكرات مهم:
1 -متقاضيان شركت در مشاغل هنرآموز (استادكاري)، ميبايست داراي مدرك تحصيلي فوقديپلم پيوسته بوده و يا در صورت دارا بودن مدرك تحصيلي فوقديپلم ناپيوسته، بايد مدرك تحصيلي ديپلم هنرستان داشته باشند.
2 -برخورداري از حُسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمي براساس شرايط احراز شغل در طرح طبقه بندي مشاغل معلمان.
3 -تغيير منطقه محل خدمت تعيين شده در اين دفترچه، بعد از قبولي نهايي و قبل از استخدام و اشتغال بكار، تحت هر شرايطي (تاهل، تجرد، تكفل، فوت والدين، تبعيت از همسر، همسر كارمند ارگان و يا نهاد خاص، استفاده سهميه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از اشتغال بكار نيز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگيان خواهد بود.
4 -صدور احكام و ابلاغ اشتغال به كار معلمان جديد الورود به آموزش و پرورش، مشروط به اداي سوگند معلمي و امضاي سوگندنامه معلمي خواهد بود. متن امضا سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداري ميشود.
5 -فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگيان و فارغ التحصيلان دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي كه داراي تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش مي باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامي را ندارند.
6 -محل خدمت يك منطقه آموزشي است كه حسب نياز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذيرفته شدگان نهايي، در اين آگهي مشخص شده است.
7 -منطقه آموزشي/ شهرستان محل خدمت در پيماننامه براساس مفاد اين دفترچه تعيين ميگردد.

<>

<>

<>جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

<>منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹